Справді ефективним регулюванням державних монополій може бути лише їх повна ліквідація всюди, де це можливо. Із обмеженням кількості тих, які доведеться залишити виключно інфраструктурою, доступ до якої, при її збереженні у державній монопольній власності, має на рівних умовах надаватися для ведення діяльності у тій чи іншій галузі на конкурентній основі найрізноманітнішим компаніям. Про це на сторінках Тижня пише економічний експерт Олександр Крамар.
При цьому, зауважує він, важливо, щоб оплата доступу до цієї інфраструктури визначалася на загальних зрозумілих і спільних для усіх принципах і при цьому забезпечувала можливості не просто для підтримання в належному стані, але й модернізації та розширення такої інфраструктури.
«Іншими словами, колії, диспетчерські пункти та залізничні вокзали мають залишатися в державній монопольній власності, а рухомий склад і перевезення як вантажів, так і пасажирів має стати висококонкурентним ринком. Трубопроводи та газові сховища мають залишатися в державні власності, однак доступ до них на рівних умовах має надаватися усім трейдерам, які будуть оплачувати необхідний для їх успішного розвитку тариф за транспортування і розподіл газу», – пояснює Крамар.
Детальніше читайте в черговому номері журналу «Український тиждень»