Аліна Пастухова Журналіст Тижня

Олег Тягнибок: Оприлюднювати прізвища єдиних кандидатів зараз просто небезпечно

Політика
24 Січня 2012, 21:45

У. Т.: Чому ви підписали Угоду?

– Ми в КОДі від дня його створення. До цього комітету входять представники ідеологічно різних політичних сил, але за нинішніх обставин для того, щоб прагматично і правильно побороти режим Януковича, потрібно координувати свої дії. Тому «Свобода» брала активну участь у роботі КОДу. Наші представники працювали в робочих групах, зокрема, й тих, що розробляли текст документу. І я вважаю, що ми зробили правильно, що підписали цей документ.

Читайте також: Опозиційна угода(повний текст)

У. Т.: Як ви вважаєте, що нині може убезпечити опозицію від повторення своїх помилок?

– Це вже не та опозиція, що була раніше. Понад те, Всеукраїнське об’єднання «Свобода» завжди було обережним щодо таких об’єднань. І якщо ми вже беремо участь у такому об’єднанні, то дуже ймовірний шанс на перспективу і на успішне завершення цієї координації. До того ж зараз є загроза українській державності. Будь-яке об’єднання нічого не варте, якщо за основу не буде взято ідеологічної бази. Тобто об’єднуватися треба не заради того, щоб увійти в парламент і ділити округи, а для того, щоб втілити план порятунку України. Якщо такого плану не буде (тобто нашої спільної роботи в парламенті, законів, за які ми голосуватимемо), таке об’єднання сприйматиметься виборцем як кругова порука між політиками. Тому ми входимо в КОД і віримо в щирість наших партнерів і готовність працювати саме на таких засадах.

У. Т.: На яких принципах ви готові здійснювати розподіл мажоритарних округів з іншими опозиційними силами?

– Ми проговорюємо принципи поділу, критерії, які маємо висувати до спільних кандидатів. Нині це – процес. Створена робоча група з цього приводу. Я не думаю, що це найважливіше сьогодні. Важливішим є напрацювання конкретного переліку законопроектів. Наприклад, «Свобода» пропонує закон про імпічмент президента, закон про люстрацію, закон про стратегічні підприємства, про заборону їх приватизації і повернення у власність держави, закон про повернення у державну власність енергогенеруючих та енергорозподільчих компаній, новий податковий кодекс, закон про контроль над державними монополіями.

Зараз дрібні диванні партії кричать, що треба терміново ділити округи. Ми розуміємо, чому вони це роблять. Але зарано оприлюднювати прізвища кандидатів. Це просто небезпечно. Коли до виборів ще багато часу і буде оприлюднене прізвище кандидата-мажоритарника, регіонали почнуть з ним працювати вже зараз, перевербовуючи його і перетворюючи на потенційну тушку. Тому нам треба домовитися спочатку щодо ідеологічних засад нашого об’єднання, ми маємо домовитись про спільний перелік законопроектів, які ми пропонуватимемо після парламентських виборів. Якщо з цього питання буде досягнуто домовленості, буде і домовленість щодо кандидатів по мажоритарних округах.

У. Т.: Виступаючи окремо на парламентських виборах за списками, кожна опозиційна сила з тих, що підписали угоду, матиме довести, що вона чимось краща, чи що її партнер чимось гірший, щоб опозиційний виборець проголосував саме за неї. В чому ви вбачаєте переваги своєї політсили над партнерами? Чому виборець має проголосувати саме за вас?

– Наш виборець знає, чому голосуватиме саме за нас. Опозиційні політичні сили йтимуть трьома колонами з різною ідеологією: ліберальною («Фронт змін»), соціал-демократичною («Батьківщина») і націоналістичною («Свобода»). Тому виборець, який виступає проти Януковича, буде мати вибір: яка ідеологічно близька йому політична сила зможе, крім законів, про які ми спільно домовимося, ще й відстоювати те, що декларує. І друге, що отримає виборець, – це єдиного кандидата по мажоритарному округу від Комітету опору диктатурі. І це запорука нашої перемоги. І я маю велику надію, що жодні зовнішні впливи чи внутрішні провокації не зруйнують цієї правильної тенденції.

Поки не було об’єднання, звідусіль верещали, що опозиція не об’єднується, що вона погана. Тільки-но ми почали робити реальні кроки до об’єднання, ті, хто верещав, взялися жорстко критикувати, що із об’єднання опозиції нічого не вийде. Ми усвідомлюємо, що це цілеспрямована політика влади на знищення такого об’єднання. Сам факт, що влада після того, як ми задекларували реальність такого об’єднання, почала змінювати закон про вибори, спрямований проти такого об’єднання, підтверджує, що ми все зробили правильно.

Читайте також: Олег Тягнибок про про виборче законодавство, спонсорів партії та розвінчання міфів

У. Т.: Що, на вашу думку, становить найбільшу загрозу збереженню єдності опозиції до виборів?

– Небезпеку становить масовий ажіотаж, коментарі. ЗМІ починають витягувати з представників КОД інформацію про те, щодо чого було досягнуто домовленостей. Але я вважаю, що до того часу, поки ми до чогось не домовились, поки триває сам процес, ми можемо лише коментувати, що процес триває. До 22 січня ми не декларували певних принципів, коли ми про них домовились, ми їх задекларували. Домовимось про інші питання – озвучимо це.

Влада дуже активно працює над тим, щоб зруйнувати нашу координацію. Триває робота з окремими людьми, які впливають на ухвалення рішень, робляться провокації. Влада вже створила кілька інтернет-ресурсів, які є просто помийною ямою, де таку маячню пишуть, щоб пересварити Яценюка з Турчиновим і Турчинова з Тягнибоком. Тому ми домовились, що перш ніж робити висновки з того, що написано в інтернеті, треба зателефонувати один одному і з’ясувати, чи це правда, чи ні.

Ще одна проблема – амбіції окремих представників тієї чи іншої партії. Вони хочуть округи. Їх більше нічого не цікавить.

У. Т.: Який крок ваших партнерів з опозиції дозволив би вам почуватися вільними від виконання оприлюдненої 22 січня угоди?

– Я про це навіть не хочу говорити. Сподіваюсь, наші партнери не дадуть підстав обговорювати питання щодо розривання угоди.

У. Т.: Яку сферу відповідальності ви б хотіли і могли взяти на себе в уряді?

– Ми це питання не обговорювали. Але «Свобода» має фахівців найвищого рівня у всіх галузях, починаючи від гуманітарної політики і завершуючи економікою та правоохоронними органами. Ще три роки тому ми запропонували проект Конституції України. Ми маємо перелік з кількох десятків законопроектів, які ми готові вносити на розгляд парламенту. А це свідчить про фаховість наших кадрів. І ми маємо кількох кандидатів, які вже сьогодні могли би обіймати вищі посади в державі чи то в управлінні гуманітарними процесами, чи економікою.