Олег Дерев’янко: Зміна системи освіти у багато чому залежить від суспільного сприйняття її ролі

4 Березня 2016, 09:02

Система освіти, зокрема, середньої не зміниться за одну ніч – багато залежить від суспільного сприйняття ролі освіти, яке є трохи застарілим. Таку думку в інтерв’ю «Тижню» висловив заступник міністра освіти і науки Олег Дерев’янко.

За його словами, щоб змінити дану ситуацію, потрібно кілька речей.

«Перша — потужні програми навчання дорослих, аби змінювати їхній контекст сприйняття, щоб далі вони могли працювати з дітьми. Це можна робити як через школу, так і, наприклад, через мас-медіа. Це тривала робота. Друга — зміна системи управління освітою. Нам потрібно правильно вибрати освітню модель. Або ми йдемо за англосаксонською моделлю, де є дуже сильний шкільний директор, наділений великими повноваженнями, але громада (власне, батьки) має право обирати на цю посаду найкращих фахівців, давати їм нормальну заробітну плату. Або обираємо систему шкільних рад», — розповів заступник міністра.

Але ж, зазначив Дерев’янко, усіх цікавить тільки одне: якість освіти, тобто чи буде дитина, яка ходить до школи, готова до сучасного життя з погляду не тільки знань, а й навичок, світосприйняття.

«Випускник школи повинен мати не лише грамотність ХХ століття, тобто вміти читати, писати, рахувати, а й грамотність ХХІ століття, починаючи з технологічної, цифрової та фінансової. Він повинен мати грамотність глобальну, тобто усвідомлювати себе частиною ширшого світу, ніж його район, місто чи навіть країна, а до того ж ще й грамотність громадянську, що дуже важливо. Усе це зшиває зсередини вміння мислити, спілкуватися і взаємодіяти із собою і навколишнім світом. Це отой новий контекст, який ми маємо розвивати», — пояснив він.

Дерев’янко констатував, що середня освіта зараз тримається на вчителях старшого покоління.

«Серед тих, кому зараз 40 років, дуже незначна кількість ставали вчителями. З цього покоління до педагогічних вишів ішли люди, які не могли вступити на престижніші спеціальності в інших навчальних закладах. У нас дуже мало часу для того, щоб виховати нове покоління педагогів, з’ясувати, що є найкращого в поколінні 30–40-річних учителів, щоб, коли підуть ті, кому зараз 60, їх було ким замінити», — наголосив він. 

Детальніше читайте в черговому номері журналу «Український тиждень»