Офіцер Сил спецоперацій: Деморалізація особистого складу ворога є нашим головним завданням

5 Листопада 2015, 12:54

Офіцер підрозділу Інформаційно-психологічних спеціальних операцій Сил спецоперацій (ІПСО ССО), який попросив не розкривати своє ім’я, розповів в інтерв’ю «Тижню», що основне завдання ІПСО ССО — деморалізація особистого складу ворога, зараз — незаконних збройних формувань сепаратистів на Донбасі.

За його словами, головний канал налагодження зв’язків і встановлення контактів з інформаторами — соціальні мережі. Перебуваючи по цей бік фронту, це цілком логічно. Своєю чергою, основним каналом зв’язку в соцмережах для нас був і є Twitter.

Офіцер зазначає, що основним методом і був, і досі є поширення вигідних нам чуток серед ворогів.

«Отже, приїздиш і спочатку перші два-три тижні вивчаєш місцевість та реакцію людей на тебе. А місцеве населення одразу впізнає новеньких, приїжджих. Не вірте, що нам легко працювати, бо, мовляв, немає мовного бар’єра. Всі нюанси, як-от говір, діалект, вимова, зовнішній вигляд, одразу помітні й дуже важливі в нашій роботі. Тому просто встановлюєш контакти, наприклад, через центри для переселенців. І далі ми маємо зробити, щоб через наші контакти, вільно або невільно, люди перенесли потрібну нам інформацію на той бік. Щоб посіяти там або паніку, або деморалізацію особового складу, змусити їх до дезертирства та втечі, викликати недовіру до власного керівництва, щоб не виконувались накази їх командування», — розповів він.

За його словами, те саме противник так добре робив свого часу з нашими бійцями.

«Треба віддати їм належне: наші вороги-колеги працюють досить непогано, у них більше фінансових та організаційних ресурсів, їх постійно підтримує Росія», — зазначив він.

Водночас офіцер наголосив, що з українського боку, навпаки, пошук ресурсів для роботи займає левову частку часу. Наприклад, надрукувати щось для розповсюдження на окупованій території, створення якісних роликів та відеоматеріалів тощо.

Найважливіше, за його словами, в роботі ІПСО ССО — чітко виокремити та дізнатися про якусь ситуацію, на яку можна реально вплинути.

«Ми впливаємо через своїх агентів, поширюємо чутки, статті через журналістів і лідерів суспільної думки, яких читають і на нашому, і на їхньому боці», — пояснив офіцер.

При цьому він поскаржився, що досить важко працювати з нашими, українськими журналістами. Адже всі вони передовсім хочуть сенсацію, а не послужити своїй країні, поширивши потрібну інформацію в потрібній формі.

Детальніше читайте в черговому номері журналу «Український тиждень».