Наталка Сняданко письменниця

Нюанси акційної пропозиції

30 Січня 2009, 00:00
«Звернися у «Ґранд-готель», – порадила мені знайома. – У них найкраще замовляти авіаквитки. Вони добре вміють шукати різні варіанти».
 
«Ґранд-готель» – це звучить непога­но, – подумала я собі й звернулася. Маршрут був простий – Львів – Берлін через три тижні, Берлін – Львів – через чотири місяці. Летіти десь дві з половиною години, але доводиться майже цілий день відсидіти по аеропортах Києва, Франкфурта, Відня чи Варшави, мабуть, для того, аби відсіяти легкодухих – кому не дуже треба, зай­вий раз не полетить. Тим більше, що вартість квитка з України переважно в кілька разів перевищує вартість мандрівки на таку саму відстань десь усередині Західної Європи.
 
– Хочете акційну пропозицію? – запитала мене привітна жіночка в сервісному центрі. – У нас зараз триває акція Австрійських авіаліній. Летите за півціни, якщо вертаєтеся не раніше ніж через місяць. Виліт зі Львова по середах і п’ятницях, а в зворотньому напрямку – по вівторках і четвергах.
– Підходить, – відповіла я.
 
Десь півгодини старанна рецепціоністка уважно вивчала по різних таємничих циркулярах нюанси, якими багата кожна акційна пропозиція. Після цього я взяла до рук рахунок і пішла до каси платити. А коли повернулася, жіночка з рецепції зустріла мене з посмішкою провини на обличчі.
 
– Вибачте, будь ласка, але наш комп’ютер помилився. Він видрукував квиток, а я потім ще раз перевірила дати і виявила, що умови акції забороняють виліт у цей день, а можна летіти тільки наступного дня. Мені страшенно прикро, але переоформити квиток я можу не раніше ніж через добу. Ви не хвилюйтеся, це безкоштовно.
 
Так і знала, що з акційними пропозиціями завжди в щось вляпаєшся. Тепер мені доведеться витратити ще півдня, щоб спеціально приїхати сюди по квиток.
 
– Давайте я залишу вам новий квиток на рецепції готелю в неділю, а ви підійдете в будь-який зручний для вас час і заберете, – запропонувала жіночка.
Вибору в мене не було. Я віддала їй чек, про всяк випадок залишила собі копію рахунку і… прийшла у неділю. У зручний для себе час. Мій квиток лежав на рецепції.
 
По приїзді до Берліна я віддала квиток у бухгалтерію, де мені повинні були повернути за нього гроші. Через кілька днів бухгалтерка подзвонила й поцікавилася, чи справді я вже через тиждень відлітаю назад? Я здивувалася і відповіла, що ні, через три місяці. Вона сказала, що зворотний квиток у мене на наступний тиждень. Я приїхала й переконалася, що так воно і є. У рахунку, який зберігся в мене, збігалися всі дати і місяці, а в квитку – лише дати. Очевидно, знову трапилася помилка. Я передзвонила у «Ґранд-готель». На рецепції того дня чергувала інша жіночка. Вона мене заспокоїла:
 
– Не хвилюйтеся. Це не проблема. Ми поміняємо дату. Я надішлю вам електронне підтвердження.
 
І справді надіслала. Наступного дня. Я пішла з цим підтвердженням за вказаною адресою, і мені поміняли дату, але за додаткових €60. Я здивувалася, чому повинна платити за чужу помилку – ось же копія рахунку, а ось квиток, непорозуміння очевидне. Ввічлива жіночка пояснила, що їхні партнери зі Львова ні про яку помилку не повідомили, сказали, що клієнт просто хоче поміняти дату. А це коштує €60. Я подивилася на свій рахунок, на якому не було ні печатки, ні підпису, самі лише видрукувані на принтері цифри, й зрозуміла, що сперечатися безглуздо.
 
Нещодавно я знову купувала авіаквиток у «Ґранд-готелі». Не тому, що більше немає де, просто це було по дорозі, а в мене було дуже мало часу. Все відбулося досить швидко, я старанно перевірила дати, дні, години, місяці. Але без несподіванок таки не минулося. Наступного дня мені подзвонила жіночка з рецепції і сказала:
 
– Вибачте, будь ласка, за таке дивне запитання. Але вчора дівчинка на касі не дорахувалася тисячі гривень. А в нас було лише три клієнти, які заплатили готівкою за квитки вартістю більше тисячі. То ми вирішили допомогти їй і обдзвонити людей. Знаєте, так часом буває, приходиш додому, а в тебе на тисячу гривень більше. З вами такого не було? Ще раз вибачте за таке запитання.

«Яка все ж таки фірма!» – захоплено подумала я після цієї розмови. Вміють здивувати клієнта. Тепер у мене вже немає сумнівів, де я купуватиму наступний авіаквиток.