У повідомленні Нацкомісії зазначається, що у І кварталі 2013 року Національною комісією здійснено аналіз телевізійного контенту на предмет дотримання законодавства у сфері захисту суспільної моралі при поширенні інформаційних матеріалів телемовниками, що діють на території України, зокрема ТРК «Студія «1+1» у формі ТОВ, ТОВ «Новий канал», ТОВ «Телерадіокомпанія «Україна», ПАТ «Телекомпанія «ТЕТ», ТОВ «Міжнародна комерційна телерадіокомпанія» (ICTV), ПАТ «Телеканал «ІНТЕР», ТОВ «ТелеОдин», Підприємства з іноземними інвестиціями у формі ТОВ «Телерадіокомпанія «НБМ», ПАТ «Міжнародний Медіа Центр-СТБ», ТОВ «Телерадіоорганізація «Мульті Медіа Сервіс» (К1), телеканали НТН, ПлюсПлюс, Піксель.
У Нацкомісії наголосили – незважаючи на те, що більшість телеканалів є підписантами Хартії про партнерство заради інформаційних прав і свобод та захисту суспільної моралі, під час аналізу виявлені порушення ними ст. 22 закону України «Про рекламу», а саме – демонстрування у часовий проміжок з 06.00 до 23.00 реклами знаків для товарів і послуг, під якими випускаються алкогольні напої, із зображенням пляшки (повністю або частково) та написом «спонсор показу».
Водночас зазначається, що, порівняно з початком 2013 року, телеканали зменшили загальну кількість реклами знаків для товарів і послуг, під якими випускаються алкогольні напої, проте така реклама з’являється в ефірі каналів у денний час одразу після дитячих передач, зокрема, ТОВ «Новий канал» після дитячої програми Teentime у період з 14.00 по 15.00 рекламував торгові марки «Цельсій», «Перепілка» тощо.
Не виявлено порушень чинного законодавства у сфері захисту суспільної моралі під час трансляції дитячих програм телеканалами ПлюсПлюс, Піксель.
“Загалом результати аналізу дотримання законодавства у сфері захисту суспільної моралі при поширенні інформаційних матеріалів телемовниками свідчать про часткове зменшення ризикованості для дітей і молоді інформації у телеефірі України, проте відповідальність власників телеканалів не повинна обмежуватись поодинокими випадками врахування вимог чинного законодавства в сфері захисту суспільної моралі”, – зазначається у повідомленні Нацкомісії.
Нагадаємо, згідно із дослідженнями британської компанії International Wine & Spirit Research, Україна у 2012 році посіла третє місце в світі за кількістю спожитої горілки.