«Привид Бродить». Основою виставки є розвиток скульптурних тем «Тотального портрету Карла Маркса» та «Групового портрета» в роках 1978–2013. Від початку своєї творчості Беднарський коментував скульптурами ситуацію в Польщі та будував метафори для суспільно-політичних поглядів. Маркс у виконанні Беднарського підлягає постійній реінтерпретації залежно від культурного, суспільного і політичного середовища. Акіле Брніто Оліва звертає увагу на процес перетворення постаті ідеолога комунізму на предмет, на натюрморт, що веде до його десакралізації. Багаторічний процес використовування голови Маркса в сюрреальних наративах ставить питання про політичну відповідальність художника та виявляє критичну дистанцію щодо мистецтва, однозначно політично ангажованого. На виставці в Національній академії мистецтв України художник поєднує критику ідеології та критику поневоленого суспільства.
Виставка працюватиме з 4 по 23 жовтня 2013 року з 10:00 до 17:00.
Кшиштоф М. Беднарський – cкульптор, народився 1953 року в Кракові. Закінчив Академію образотворчих мистецтв у Варшаві (1973–1978, майстерня проф. Єжи Ярнушкевича і проф. Оскара Хансена). Активно займається різними творчими дисциплінами, свого часу був тісно пов'язаний з театром Єжи Ґротовського, для якого в 1976–1981 роках проектував плакати. З 1986 року проживає в Римі; інтенсивною є також його присутність на польській мистецькій сцені. Ранні роботи стосувалися комуністичної пропаганди («Тотальний портрет Карла Маркса», 1978) та суспільно-політичної ситуації в Польщі у період військового стану («Victoria–Victoria», 1983, нині у Національному музеї в Кракові). Найвідоміша робота – скульптурна інсталяція «Мобі Дік», 1987, нині в колекції відділу «ms2» Музею мистецтва в Лодзі, – є своєрідною іконою скульптурного мистецтва Польщі останніх двох десятиліть XX століття. Автор надгробного пам’ятника Кшиштофу Кесльовському (Варшава, 1997), пам’ятника «Incontro con Federico Fellini» (Ріміні, 1994), пам’ятника Фрідеріку Шопену «La note bleue» (Відень, 2010). Учасник кількох сотень колективних виставок. Лауреат нагороди ім. Катажини Кобро, 2004, і нагороди «Золота сова Полонії», Відень, 2012. Відзначений Золотою медаллю «Заслужений для культури Gloria Artis», 2011.
Акіле Б. Оліва (народився 1939 року) – легендарний куратор і критик сучасного мистецтва. У 1970-х придумав термін «трансавангард», написав про всіх значущих художників сучасності – від Франческо Клементе до Джефа Кунса, був куратором 45-го Венеціанського бієнале, зробив бієнале в Сан-Паулу подією світової арт-сцени. У 1986-му знявся голим для обкладинки італійського арт-журналу, а минулого року, у свої 73, повторив цю витівку. А. Б. Оліва є визнаним і шанованим критиком сучасного італійського мистецтва, автор багатьох теоретичних нарисів, професор історії сучасного мистецтва в університеті La Sapienza в Римі. Оліва був куратором тематичних і міждисциплінарних виставок в Італії та за кордоном, у тому числі «Contemporanea», «Aperto 80», «Avanguardia transavanguardia», «Arte e depressione», «Minimalia». Був удостоєний кількох премій, серед них – Valentino d'Oro, міжнародної премії для мистецтвознавців.
Виставку супроводжують лекції
4.10.2013 /п’ятниця/ о 12:00
Київ, Національна академія образотворчого мистецтва і архітектури, вул. Смирнова-Ласточкіна, 20, виставковий зал НАОМА, ІІ поверх
Акіле Боніто Оліва: лекція за темою «Мистецтво як форма опору» про творчість Кшиштофа Беднарського, за якою спостерігає критик вже 20 років.
Кшиштоф Беднарський: коментар за темою «Тотальний портрет Карла Маркса».
3.10.2013 /четвер/ о 16:00
Київ, Національна художній музей України, вул. М. Грушевського,6
Акіле Боніто Оліви за темою «Мистецтво після 2000» – авторський погляд відомого теоретика на розвиток у мистецтві
Кшиштофа Беднарський коментар «Моби Дік opera Aperta 1987/2013» розповідь про скульптуру – трансформації моделі простору
Польський Інститут у Києві – тел: (044) 288 03 04, web:www.polinst.kiev.ua;
Національна академія мистецтв України – тел. (044) 486-35-72, web: www.academia.gov.ua