Про це йдеться у протоколі зборів "Укрзалізниці", на якому був представлений проект графіку руху поїздів на 2012-2013 роки, пише "Коммерсант-Украина" у статті "Укрзализныця" переводит стрелки".
У протоколі зазначається, що для "оптимізації графіка поїздів" і скорочення "експлуатаційних витрат" в "Укрзалізниці" мають намір зменшити річний обіг пасажирських поїздів на 25% – з 160 до 121 пари.
Крім того, планується скасувати 30 нічних маршрутів, а кількість денних збільшити з 18 до 22.
Перевізник розглядає можливість скорочення 75 цілорічних маршрутів, зокрема, поїздів N79/80, 165/166 і 167/168 проходженням Дніпропетровськ-Київ; N120/119 Донецьк-Київ; N88/87 Луганськ-Київ; N338/337 Донецьк-Москва; N161/162 і 163/164 Харків-Київ; N169/170, 98/97, 360/359 Київ-Львів; N623/624 Київ-Кам'янець-Подільський; N4/3 Київ-Москва; N13/14 Ужгород-Харків, а також N396/395 Одеса-Київ.
"Поки не йдеться про остаточне скасування маршрутів, можливо, ці склади збережуться для пікових сезонних перевезень", – пояснив співрозмовник в УЗ.
За його словами, "це інерційні маршрути багатьох років". "Зараз активно розвиваються інші види транспортного сполучення між містами – автобуси, маршрутні таксі", – додав він.
За даними "Укрзалізниці", найменш ефективно використовується рухомий склад на Придніпровській і Одеській залізницях – тут малий потік пасажирів і великий простій на станціях прямування.
У зв'язку з цим пропонується змінити маршрут 13 пасажирських складів, скасувавши 1686 зупинок, зокрема, на маршрутах N37/38 Донецьк-Київ, N72/71 Запоріжжя-Київ, N76/75 Кривий Ріг-Київ, N12/11 Київ-Сімферополь, N106/105 Одеса-Київ, N43/44 Івано-Франківськ-Київ.
"Якщо на станції за п'ять місяців в поїзд сідає один пасажир – її треба скасовувати, витрати на зупинку складу несумірні з прибутком від такого перевезення", – пояснюють у відомстві.
В "Укрзалізниці" зазначають, що скорочення часу стоянки дозволить вивільнити 55 складів (774 вагони) і збільшити середню швидкість пасажирських поїздів до 55,6 км/год (зараз 55 км/год).
"Ми йдемо від великої кількості повільних поїздів, переходимо на інтенсивний оборот більш швидких поїздів", – запевнили в УЗ.
Нагадаємо, у листопаді минулого року "Укрзалізниця" заявила про намір залучити кредитні ресурси корейського Ексімбанку для закупівлі 10 швидкісних поїздів Hyundai.
Зазначимо, що у березні віце-прем’єр – міністр інфраструктури Борис Колесніков повідомив, що перед новим гендиректором "Укрзалізниці" поставлено завдання реалізувати програму повної модернізації залізниць. Зокрема, за 5 років у пасажирському секторі потрібно повністю відмовитися від нічних поїздів і організувати швидкісний рух по всій Україні.
Вчора в "Укрзалізниці" повідомили, що 1 листопада у залізничних касах введуть повагонний продаж квитків.