«Подорож часу»/«Voyage of Time» (реж. Терренс Малік)
Терренс Малік, який позаторік неймовірно виринув із провалля часу зі своєю глибокою цілосвітньою історією «Древо життя», знімає одразу три (!) фільми. І це незважаючи на свій статус відлюдника. Перший – «Подорож часом» – має бути документальним кіно й на ту ж таки тему, що й «Дерево…», – смерть і життя Всесвіту. І так само в проекті бере участь актор Бред Пітт, але цього разу вербально – він має начитувати текст. Дата прем’єри не названа.
«Англійське поле»/«A Field in England» (реж. Бен Вітлі)
Високо оцінена критиками чорна комедія Бена Вітлі «Список смертників» (2011) автоматично зробила важливим новий фільм режисера з робочою назвою «Англійське поле». Відомо, що його жанр буде наближений до жахів. За сюжетом троє дезертирів (час дії – XVII сторіччя) потрапляють до алхіміка, а єдиною їжею для них стають гриби. Чи стане фільм чимось більшим за психоделічний трип Яна Кунена «Блуберрі»? Стрічка перебуває на стадії закінчення, однак її творці ще не визначилися з датою прем’єри.
«Максим Оса» (реж. Олексій Мамедов)
Це одна з найбільших надій українського кіно на отримання сучасного жанрового зразка пригод, детективу і трилера. Взятий за основу комікс Ігоря Баранька група сценаристів на чолі з Ірен Роздобудько суттєво переробила, та все одно він видається захопливим і новаторським. Козаки тут майстри битви на шаблях, «шерлоки голмси» і «джеймси бонди» в одному флаконі. Хоча на головну роль хочуть взяти не українця, а француза Венсана Переса. Плюс відьми, красуні та турки. Дата прем’єри невідома.
«Німфоманка»/«Nymphomaniac» (реж. Ларс фон Трієр)
Ще 10 років тому Трієр озвучив своє бажання зняти великий і мистецько цінний еротичний фільм. Він це зробив. Це стрічка-сповідь жінки, що встановила собі діагноз – німфоманія. У фільмі зіграли відомі актори Голлівуда: Вільям Дефо, Ума Турман, Крістіан Слейтер і навіть зірка «Трансформерів» Шая ЛаБаф. І це при тому, що в контрактах акторів були передбачені сцени зі справжніми статевими актами. Прем’єра призначена на 30 травня в Данії.
«Валенса»/«Wałęsa» (реж. Анджей Вайда)
Омріяний проект живого класика польського кіно про засновника руху «Солідарність», першого президента постсоціалістичної Польщі та нобелівського лауреата Премії миру Леха Валенсу завершений. За словами Вайди, це може бути третій фільм із трилогії, де перші два – «Людина з мармуру» і «Людина із заліза», а його підзаголовок – «Людина надії». Прем’єра має відбутися в Польщі навесні.
«Великі майстри»/«The Grandmasters» (реж. Вонґ Кар Вай)
Автор п’янкого «Любовного настрою» повертається після абсолютно провальних «Моїх чорничних ночей» 2007 року. І, здається, має намір відстояти свою честь. Принаймні він вибрав вдалий сюжет – біографію відомого майстра бойових мистецтв Іп Мана, вчителя Брюса Лі, залучивши найбільших гонконгівських і китайських зірок: Тоні Леюня, Цзиі Чжан і Чен Чанґа. До того ж він головуватиме в журі Берлінале, а його фільм як світова прем’єра відкриватиме кінофестиваль.
«Піна днів»/«L’écume des jours» (реж. Мішель Ґондрі)
Епохальний роман Бориса Віана вже був двічі екранізований: 1968-го Шарлем Бельмонтом і 2001-го Ґо Рідзю. Та ці фільми зазнали нищівної критики. Нову екранізацію готує шалений фантазер та візуальний еквілібрист Ґондрі, і він якнайкраще підходить для втілення болючої та трагічної любовної історії, у якій головна героїня помирає від водяних лілій, що неймовірним чином починають рости в її легенях. У головних ролях – Одрі Тоту та Ромен Дюрі. Прем’єра 10 квітня.
«Зелена кофта» (реж. Володимир Тихий)
Незважаючи на те що Володимир Тихий давно не знімав повнометражного кіно і знаний останнім часом лише короткометражними проектами «Мудаки. Арабески» і «Україна, гудбай!», «Зелена кофта» має всі шанси відбутися і мати розголос завдяки гостросоціальній темі (кіднепінг і цілковита байдужість до цього влади та людей), методу зйомок (репортажний, плаваючий) і Юрію Одинокому (в одній з ролей). Цей фільм має надолужити брак критичного погляду на наше суспільство. Прем’єра в листопаді.
«Виживуть лише коханці»/«Only Lovers Left Alive» (реж. Джим Джармуш)
Тисячолітні вампіри з іменами Адам та Ева, любов і принцип не вбивати людей – трохи незвичне, але нове слово Джармуша, здатного дивувати і сюжетом, і незбагненним єднанням людських душ, емоцій та діалогів («Мрець» і «Зламані квіти» це підтверджують). Для містики, здається, він і запросив екстраординарних актрис Тільду Свінтон та Мію Васіковську. Після «Зламаних квітів» фестивалі не тішили режисера запрошеннями. Зараз у нього буде на це шанс. Прем’єра в грудні.
«Брати» (реж. Вікторія Трофіменко)
Одна з небагатьох українських кінострічок, що має добрі фестивальні перспективи. Дебютний повнометражний фільм Трофіменко базується на міцному фундаменті: повісті шведа Торґні Ліндґрена; вдалій ідеї пертурбації її героїв зі шведів на гуцулів, а Швеції – на українські Карпати; неординарному діалекті й фахових зйомках вітчизняного оператора Ярослава Пілінського. Очікувано красива стрічка має стати і драматургійно сильною. Прем’єра планується на київській «Молодості» в жовтні.