Найбільші авіакатастрофи в Росії за останнє десятиріччя

19 Листопада 2013, 15:08

2013

17 листопада 19.30 мск в міжнародному аеропорту "Казань" при посадці зазнав аварії літак Boeing 737, що прямував рейсом Москва-Казань. Стався вибух. Загинули шість членів екіпажу та 44 пасажири, серед яких громадянка України. Основними версіями причин катастрофи літака в Казані вважаються технічна несправність та помилка пілотування.

2012

У вересні рейсовий літак Ан-28, що належить ФГУП "Камчатське авіапідприємство", зник зі зв'язку в районі селища Палан. На борту літака, що виконував рейс Петропавловськ- Камчатський-Палана, перебувало 13 осіб. Літак знайшли лежачим на боці у лісових заролях за десять кілометрів від Палани. Під час аварії загинули десять людей.

У квітні 2012 року при зльоті в аеропорту Тюмені впав пасажирський літак ATR-72, що виконував рейс Тюмень-Сургут. На борту літака перебувало 43 людини, серед них загинуло 32. ATR-72 – близькомагістральний турбогвинтовий літак. Літак призначений для перевезення до 74 пасажирів і управлявся двома пілотами.

Комісія Міждержавного авіаційного комітету (МАК) завершила розслідування аварії і дійшла висновку, що командир повітряного судна прийняв рішення злетіти без проведення протильодової обробки, і це стало безпосередньою причиною катастрофи: літак зледенів.

2011

У вересні в районі населеного пункту Туношна під Ярославлем впав літак Як-42 з хокейною командою "Локомотив" на борту. На борту було 45 людей – 37 пасажирів і вісім членів екіпажу. Вижив лише один бортінженер. Експертиза встановила, що літак виконував зліт за нормальних метеоумов, але не набравши необхідної висоти, зіштовхнувся з антеною радіомаяка, після чого нахилився на лівий бік, і впав з невеликої висоти.

У червні літак Ту 134 авіакомпанії "РусЕйр", що летів з Москви до Петрозаводська (Карелія), в складних метеоумовах здійснив жорстку посадку на автотрасу в одному кілометрі від аеропорту Петрозаводська. При посадці розвалився фюзеляж літака, сталася пожежа. З 52 осіб – пасажирів, що перебували на борту літака та членів екіпажу – 44 людини загинули. Вісім постраждалих госпіталізували у важкому стані, двоє з них – дитина і дівчина – пізніше померли в лікарнях.

Причиною катастрофи літака Ту-134А RA-65691 стало неприйняття екіпажем рішення про відхід на друге коло і зниження літака нижче встановленої мінімальної безпечної висоти при відсутності візуального контакту з вогнями наближення і наземними орієнтирами, що призвело до зіткнення літака з деревами і землею в керованому польоті.

2010

У серпні в аеропорту Ігарки (Красноярський край ) впав при заході на посадку літак Ан 24 авіакомпанії "Катекавіа", що виконував рейс з аеропорту Черемшанка міста Красноярська. Після падіння літак загорівся. У катастрофі загинули 11 пасажирів і бортпровідниця, три льотчики отримали поранення. Порушено кримінальну справу за частиною 3 статті 263 (порушення правил безпеки руху та експлуатації повітряного транспорту, що призвело з необережності смерть двох або більше осіб). За висновками розслідування причиною катастрофи літака стало неприйняття екіпажем своєчасного рішення про відхід на друге коло і зниження літака нижче встановленої мінімально безпечної висоти (100 м) за відсутності надійного візуального контакту з вогнями наближення і вогнями ЗПС.

2008

14 вересня в Пермі при повторному заході на посадку розбився літак Боїнг 737 500 авіакомпанії "Аерофлот Норд ", що виконував рейс з Москви. Всі 88 людей, які були на борту авіалайнера, загинули. Безпосередньою причиною авіаційної події стала втрата просторового орієнтування екіпажем, в першу чергу КВС [командиром повітряного судна], який здійснював активне пілотування літака на заключному етапі польоту, що призвело до перевороту літака через ліве крило, інтенсивного зниження та зіткнення з землею.

2006

22 серпня літак ТУ-154М, що належить ФГУАП "Пулково" і виконував рейс Анапа-Санкт-Петербург, намагаючись проскочити над грозою, втратив управління і впав у плоский штопор. Літак упав поблизу населеного пункту Суха Балка неподалік від Донецька. На борту літака перебувало 170 людей (160 пасажирів і 10 членів екіпажу). Причиною катастрофи була відсутність контролю за швидкістю польоту і невиконання вказівок інструкції. Літак з великою вертикальною швидкістю зіткнувся з землею і згорів.

А в травні при посадці в аеропорту Адлера зазнав катастрофи літак авіакомпанії "Армавіа"А 320. На борту лайнера перебувало 113 чоловік. Згідно з висновком Міждержавного авіаційного комітету (МАК), причиною катастрофи стали неузгоджені та невідповідні Керівництву з льотної експлуатації (КЛЕ) даного типу літака дії екіпажу в стадії спроби набору висоти після отримання команди диспетчера про відхід на друге коло.