Зокрема, по 12 з них були подані депутатами від Партії регіонів та від Кабміну. Опозиція подала шість таких законопроектів, по два – від КПУ і Віктора Януковича, ще по одному спільному законопроекту – від позафракційного і регіонала та депутата КПУ і ПР.
За словами Гудими, 12 з цих законопроектів було знято з розгляду, а питання про повернення їх на повторне перше чи друге читання – «провалено», ще у двох випадках – було ухвалено альтернативні законопроекти.
«Зокрема, один з цих двох стосується вдосконалення процедури стосовно фінансових векселів, другий – про зміни щодо розмежування земель державної та комунальної власності. Якщо говорити про законопроект щодо векселів, то для прийняття закону не вистачило одного голосу. А до законопроекту про комунальну власність поверталися двічі і було зафіксовано кнопкодавство. В кінцевому результаті за нього не голосували. Альтернативний законопроект відправили на повторне перше читання», – зазначив Гудима.
«Серед тих, що пішли по другому колу, тобто на повторне перше читання – п’ять законопроектів, один – на повторне друге читання, ще два – на доопрацювання», – зазначив експерт.
За словами Гудими, з 36 проблемних законопроектів врешті-решт депутати «протиснули» 11, ще три – ухвалили за основу.
«Цікавим було ухвалення кількох законопроектів: зокрема голосування за законопроект щодо посилення соціального захисту осіб, які доглядають за дітьми-інвалідами та інвалідами І групи з першого разу спочатку було провалено. А через чотири хвилини після пропозиції нардепам для отримання фінансування відмовитись від власних пільг та обіцянки голови комітету знайти кошти, кількість їх голосів зросла в кілька разів, і його таки ухвалили за основу», – зазначив експерт.
За його словами, кілька законопроектів були відхилені, але згодом їх знову розглядали в парламенті.
«Наприклад, законопроект щодо впровадження змін державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень. На сайті Верховної Ради розміщено досить дивну інформацію стосовно його розгляду, оскільки спочатку голосування «провалили», але сам законопроект згодом був проголосований. Така ж історія із законопроектом про зміни у Податковому кодексі щодо об'єктів житлової нерухомості… Обидва закони у першому читанні були проголосовані на так званому «виїзному» засіданні, тому, можливо, це якісь процедурні ігри», – вважає експерт.
Стосовно рекордної кількості голосувань з одного питання, то Гудима зазначає, що поки явним рекордсменом є затвердження порядку денного на 22-25 жовтня. За нього депутати голосували 22 жовтня вісім разів, а ухвалити його вдалося лише наступного дня.
«А 8 жовтня питання про голосування за скороченою процедурою для затвердження видатків ЦВК з приводу повторних виборів виносилося тричі. І врешті після того, як скорочену процедуру «продавили», з першого разу прийняли й сам законопроект», – додав він.