Впливати на ціни на внутрішньому ринку в уряді вирішили шляхом інтервенцій. Для цього НАК "Нафтогаз Україна" планує переробити до 1 млн т нафти на Лисичанському НПЗ.
У документі наголошується, що "Нафтогаз" наприкінці грудня 2010 року звернувся до всіх діючих українських заводів з пропозицією розглянути можливість прийому російської нафтової сировини марки Urals і її переробку в 2011 році в обсязі до 1 млн т, але згоду дав тільки Лисичанський НПЗ.
Дрогобицький НПЗ у своїй відповіді послався на застаріле обладнання, Надвірнянський НПЗ заявив про готовність переробляти сировину, однак за умови, що вміст сірки у ньому не перевищить 0,6%. Одеський НПЗ повідомив, що підприємство знаходиться на плановому ремонті і зможе розглядати питання надання послуг з переробки не раніше II кварталу 2011 року.
У свою чергу на Кременчуцькому НПЗ повідомили, що в даний час використовують сировину з низьким вмістом сірки (до 0,25%). Переробка сировини з високим вмістом сірки, як в Urals, призведе до того, що вироблена з нього продукція не буде відповідати стандартам, які планується ввести в Україну з 1 липня.
Вартість переробки тонни сировини на потужностях Лисичанського НПЗ становить 288 грн (з ПДВ), уточнюється в документі.
У прес-службі компанії "ТНК-ВР Коммерс", яка володіє Лисичанським НПЗ, заявили, що готові до підписання договору з "Нафтогазом".
"Компанія буде надавати виключно технологічні послуги процесингу. Питання, пов'язані з купівлею нафти та реалізацією нафтопродуктів, буде вирішувати їх власник – це не наша компетенція, як і визначення вартості ресурсів, – пояснили в 'ТНК-ВР Коммерс" .- Якщо від власника надійде пропозиція про використання нашої збутової компанії для організації поставок на внутрішній і зовнішній ринки, ми будемо його розглядати і обговорювати".
За оцінкою аналітика компанії UPECO Олександра Сіренка, за рахунок інтервенції 200-250 тисяч т бензину і дизпалива щомісячно НАК зможе утримувати вартість палива на ринку в рамках встановленого експертно-аналітичною групою коридору.
Нагадаємо, днями міністр енергетики і вугільної промисловості Юрій Бойко заявив, що вітчизняні нафтопереробні заводи в змозі забезпечити країну власним паливом, і сьогодні вони завантажені на 30%.
Справу, порушену стосовно основних учасників ринку пального за фактом різкого підвищення цін на бензин, розглядає Антимонопольний комітет.