На «Повітряному експресі» до Борисполя зароблять китайці

27 Травня 2011, 09:46

Готових вкладати у інфраструктуру, зокрема, у «Повітряний експрес», не виявилося, і її почали створювати за рахунок держави.

Торік у вересні, під час візиту Віктора Януковича до Китаю, Україна підписала угоду з тамтешнім Експортно-імпортним банком, що погодився надати в кредит $2 млрд на розвиток інфраструктури Київської області, зокрема на будівництво нової кільцевої дороги навколо столиці, а також «Повітряного експресу». 2011 року уряд виділив «Борисполю» під цей проект держгарантію обсягом $372,3 млн.

Автори відзначають, що бізнес КНР у всьому світі славиться тим, що ніколи не вимагає від партнерів прозорих правил гри, а радо підлаштовується під наявні. Тому не варто очікувати, що китайські будівельники звітуватимуть про те, скільки коштів українських платників податків витратять.

Відзначимо, що в лютому 2011 року директор «Борисполя» Борис Шахсуваров (нещодавно звільнений) оцінював спорудження «Повітряного експреса» не в $372 млн, а лише в $200 млн.

Водночас китайці подбали про власні інтереси: колії завдовжки в 30 км прокладатимуть їхні, а не українські компанії. "Прямо кажучи, іноземці збудують залізницю, і їм Київ гарантовано заплатить гроші, отримані від того ж таки Пекіна в борг", – йдеться у статті.

Детальніше про інвестиційні проекти читайте у статті Олександра Михельсона та Ірини Ходорової у №21 Тижня.