Мурманськ – Владивосток – Клондайк

ut.net.ua
19 Лютого 2008, 00:00

Організаторам екстремального змагання явно подобається гендерна символіка совкових свят: гонщики стартуватимуть на День радянської армії, на фініші 8 березня матимуть законне право підняти келихи за кращу половину людства. Тим більше, що за представницями цієї «половини» далеко їздити не потрібно. Одна з принципових умов участі – обов’язкова наявність в команді принаймні однієї жінки.

Наші на старті
 

Окрім того, що міжнародний трофі-рейд пропонує подолати 16 тис. км, учасники перегонів отримують можливість випробувати власну майстерність і міць своїх «залізних коней» одним із національних російських лих. Про те, що нормальні дороги закінчуються за межами московської кільцевої дороги, навіть жартувати якось ніяково. Йдеться про шляхи Північної й Центральної Росії, Поволжя, Уралу, Сибіру, Забайкалля та далекосхідної частини РФ. А як додати до розпуття обіцяні розробниками найдовшого у світі маршруту «несподівані логічні завдання, пов’язані з пошуком і досягненням проміжних точок», проходження спецділянок і гонитву за поїздом серце сповнюється гордістю за сміливців, які відважуються на подібну пригоду.[111]

Серед них будуть і українці. До суворого випробовування вітчизняна команда, яку створили жителі Києва, Донецька і Криму, підготувала джипи Toyota Land Cruiser 80 і Toyota Land Cruiser Prado. Зважаючи на важкість завдання й складні кліматичні умови, автомобілі серйозно переобладнано. Не вдарити по бездоріжжю без навігаційної системи та додаткових лебідок! Автономна система опалення дасть змогу зігрітися в салоні за вимкнутого двигуна. Завдяки силовим бамперам можна буде не зупиняючись «проходити» невеликі деревця. Плюс супутниковий зв’язок, адже не по всій території, якою пересуватимуться гонщики, є стільникове покриття. Покращення кожного позашляховика коштувало приблизно $30 000. За словами одного із членів нашого екіпажу, на всіх машинах будуть встановлені так звані чорні ящики, що забезпечуватимуть трансляцію перегонів в Інтернеті.
 
Не меншу увагу приділили й власному обмундируванню. Термобілизна і специфічний одяг, що витримує низькі температури, але в теплій машині не стає вологим, – абсолютно необхідні. Особливо, коли за бортом постійна мінусова температура, і шанси на те, що кожної хвилини авто може забуксувати – гарантовані. Прогноз погоди на середину лютого поки що доволі сприятливий: в середньому від –15ºС вночі до –5–7ºС вдень. Та бувальці наголошують, що в районі Сибіру й Забайкалля на подарунки долі сподіватися не варто. Тут мороз може впасти і до позначки –40ºС.
 
Ціна питання
 
Відбір до «Експедиції-Трофі» відрізняється неабияким демократизмом. Долучитися до ризикованої авантюри має змогу кожен, хто досяг повноліття, здатен кермувати, має 5-х відважних друзів-автолюбителів і 2 позашляховики із загальною кількістю облаштованих місць не менше 7. Додаткові модифікації автомобілів регламентовані, але фактично не обмежені і залежать лише від фантазії та грошовитості їхніх власників або спонсорів команд. Остання обставина відіграє одну з провідних ролей. З наближенням початку трофі-рейду стартовий внесок зростає: від $30 000 в серпні до $ 40 000 напередодні перегонів.
 
Так само до лютого в геометричній прогресії більшає кількість саркастичних коментарів на інтернет-форумах фінансово неспроможних водіїв-аматорів. Обговорюють шанси «впасти на хвіст» якої-небудь недоукомплектованої команди. Скаржаться на зажерливість ініціаторів змагання. Пропонують вигідний обмін – «дівчину на джип». Шукають меценатів, нарешті.
 
Цього року організатори перегонів зважили на ремствування і запропонували варіант, що має влаштувати всіх без винятку. Охочі матимуть змогу спробувати сили в Пролозі, який проводитиметься за особливими правилами. Ті ж вимоги до технічного забезпечення, відсутність внесків, скорочений маршрут від Мурманська до Архангельська, але з тими ж екстремальними елементами, – і ви разом із статусом «гостя» отримуєте свою порцію адреналіну та досвіду, а звитяжців ще й нагородять призами.
 
Альтернатива Дакару
 
«Експедиція-Трофі» – змагання небезпечне, але у професійному середовищі ставлення до нього зверхньо-поблажливе. Мовляв, гарний бізнес, та не спорт – так, забавки любителів. З одного боку так і є. А з іншого ніщо не заважає росіянам набути досвіду проведення трофі-рейдів і влаштувати власне ралі на кшталт Дакару.
Легендарні перегони нині переживають лихі часи. 4 січня їх відмінили у зв’язку з терористичною загрозою, але зобов’язання перед спонсорами з команд ніхто не знімав.
 
Директор Дакару Етьєн Лавінь рівно за місяць об’явив про проведення 2008 року лише спеціального етапу – «Ралі Центральної Європи» довжиною трохи менше 3000 км. Прийом заявок на участь у 6-денному змаганні від Будапешту через Румунію до озера Балатон почався 11 лютого, та далеко не всі команди висловили палке бажання випробовувати бездоріжжя на Батьківщині Дракули. Адже чимало гонщиків уже подали заявки на участь в інших перегонах.
 
А поки що організатори ралі-рейду покладають надії на Південну Америку. Наступної зими Дакар уперше має змінити «континентальну» прописку і проходитиме в Аргентині й Чилі. Якщо, звісно, обставини дозволять.
 
ДОВІДКА

 «Експедиція-Трофі-2008» 
Маршрут найдовшого зимового трансконтинентального трофі-рейду пройде від Мурманська, через Кольський півострів, Нижній Новгород, Казань, Перм, Єкатеринбург, Омськ, Новосибірськ, Кросноярськ, Іркутськ, кригою озера Байкал, уздовж Байкало-Амурської магістралі, до Хабаровська і Владивостока. Кожного дня гонщики в середньому долатимуть близько 1000 км. Перегони розділено на етапи, що містять елементи бездоріжжя, орієнтування та навігаційні задачі. Після подолання кожного етапу із «Золотого заліку» вибуває команда, що показала найгірший результат. Проміжні досягнення в загальному залікові не враховуються. Головний приз отримає команда, яка першою дістанеться фінішу у владивостоцькій бухті Золотий Ріг. Всього цьогоріч стартуватимуть близько 50 екіпажів.