Міністерство охорони здоров’я України з метою уникнення маніпулювання інформацією про препарат та його властивості, а також гармонізації чинного законодавства з нормами ЄС розробило новий законопроект, який має встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків. Про це на своїй сторінці у Facebook повідомила очільниця МОЗ Уляна Супрун.
Так, згідно із законопроектом, передбачається Обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС: заборона реклами цілительства та нетрадиційної медицини; заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображають медпрацівників; заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей; зміст реклами має відповідати інструкції про застосування лікарського засобу.
Також документом передбачене чітке визначення фахових медичних видань, де дозволена реклама ліків непередбачених законом, а також розробка та затвердження Урядом окремого Порядку реклами лікарських засобів спрямована на медичних та фармацевтичних працівників.
Крім того, за МОЗ закріплюються функції контролю та моніторингу. Встановлюються чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізацій за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Такі санкції надається право застосовувати Нацраді з телебачення і радіомовлення – у розмірі 5% від ліцензійного збору за 1 порушення, Держпродспоживслужбі, Антимонопольному комітету.
Як повідомлялося, 27 квітня МОЗ підписало договори з міжнародними організаціями, які закуповуватимуть ліки та медичні вироби для українців.