Така ідея належить голові МНС Віктору Балозі та голові департаменту авіації МНС Євгену Червоненку.
«Всього в Україні налічується близько 40 власників вертольотів легкого та середнього класу. Деякі відмовилися відразу – мовляв, чого я твоїх трупів буду в своєму шкіряному салоні возити. Але 16 чоловік вже дали згоду на свою участь в «Ангелах». Думаю, це буде прекрасна можливість для заможних людей продемонструвати свою соціальну відповідальність», – зазначив Червоненко.
Сам чиновник є власником вертольота Eurocopter Twinstar АS355, який вже готовий разом з екіпажем надати для порятунку людей.
Україна на першому місці серед країн Європи за кількістю загиблих у надзвичайних ситуаціях. За словами Червоненка, не в останню чергу причина цього в тому, що в Україні зруйнована система санітарної авіації, і людям не встигають надати допомогу в «золотий час» (лікарі «швидкої» так називають першу годину після аварії).
«У МНС є свої літаки і вертольоти.Є два медичні вертольоти на базі Eurocopter EC145. Є кілька важких Мі-8, які використовують майже тонну палива за годину, що дуже накладно при нинішніх цінах і обмежених можливостях бюджету. Але цього явно недостатньо, щоб належним чином налагодити службу порятунку, зокрема напередодні Євро-2012, і за завданнями, які ставить УЄФА. Та й пожежі у висотках – величезна проблема», – зазначив він.
За словами Червоненка, вертольоти «Ангелів» будуть використовуватися для розвідки місцевості, де відбулася яка-небудь пригоди і для транспортування постраждалих.
Крім того, «Ангели» нестимуть цілодобове чергування. Всю Україна поділять на спеціальні зони, за кожною з якої буде закріплений вертоліт, буде а також визначена базова лікарня, постраждалих куди доставлять.
Графік вильоту складатимуть на місяць вперед і він буде залежати від планів господарів вертольотів.
Власникам вертольотів, обіцяє Червоненко, компенсують витрати на паливо і частково моторесурс.
«Це все одно дешевше, ніж купувати за кошти держави вертольоти вартістю 5-7 мільйонів євро кожен. Джерела фінансування ми шукаємо.Це будуть частково державні кошти, а також благодійні внески.Рятувати будемо безкоштовно. Витрати будуть у 4-5 разів менше, ніж при використанні державних Мі-8 з-за більш економного витрати палива».
Через 10 днів МНС почне узгоджений з Міністерством охорони здоров'я та місцевої обладміністрацією пілотний проект у Чернігівській області.
«Вже всі опрацьовано, підписаний наказ міністра з МНС. Наступний на черзі – Київ, потім Дніпропетровськ і Львів.Трагедія в Японії показала, що жити на авось не вийде навіть у найрозвиненіших країнах, особливо враховуючи знос основних засобів і споруд у нас в країні, стан автодоріг і низьку культуру виконання законів і правил дорожнього руху», – додав Червоненко.
Втім, власники вертольотів стверджують, що не для всіх рятувальних ситуаціях дозволять експлуатувати свій транспорт.
«Ідея хороша, благородна. Але для гасіння пожеж я свій вертоліт не дам, він не обладнаний для цього.Як і для транспортування людей з травмою хребта. Для врятування життя дитини – так.Мені вже довелося перевозити одного разу в київський опіковий центр компоненти крові. Дуже важливо, як буде в цьому проекті вирішено питання інфраструктури: чи буде виклик-центр, графік чергувань, прийом заявок», – зазначає дніпропетровський мільйонер, адвокат і журналіст Борис Філатов.