Міністр інфраструктури визнав, що новий «Шовковий шлях» наразі не став економічно ефективним

22 Квітня 2016, 17:26

Наразі альтернативний маршрут «Шовкового шляху» в обхід Росії через Грузію, Азербайджан і Казахстан не став економічно ефективним. Про це заявив міністр інфраструктури Володимир Омелян під час зустрічі зі членами Європейської бізнес асоціації 22 квітня у Києві.

Омелян підкреслив, що рішення про запуск першого контейнерного поїзда цим шляхом було політично правильним і отримало підтримку Китаю, країн ЄС і Середньої Азії, однак відсутність професійної команди поки що не дозволила зробити цей маршрут економічно і організаційно ефективним.

Водночас Омелян анонсував появу на маршруті нової компанії, яка підвищить його ефективність.

«№2-3 оператор ferry (паром – Ред.) в Європі готовий виходити на маршрут з нашими двома поромами і своїми», – сказав міністр, але не уточнив назву оператора.

Він висловив сподівання, що це дозволить підвищити ефективність альтернативного маршруту «Шовкового шляху».

Також у контексті покращення ефективності маршруту міністр повідомив, що вже оголошено конкурс на керівника філії Укрзалізниці – «Центр транспортного сервісу «Ліски», який повинен вирішити ці проблеми. Він нагадав, що при заявленій ціні перевезення контейнера у $5,5 тис. при старому керівнику «Ліски» виставляли клієнтам ціну в $9 тис.

Омелян додав, що планується також вирішити проблему вузького місця цього маршруту на Каспії, пов'язану з тим, що тамтешні пороми не підходять для поїздів.

Представник компанії Mondelez (Kraft Foods), який виступив на зустрічі, підтвердив зацікавленість кондитерів у морському маршруті на Кавказ і в Казахстан у зв'язку з новими обмеженнями з боку Росії. У той же час він зазначив, що морський маршрут залишається дорожчим на $2 тис. залізничного через РФ.

Як повідомлялося, Кабмін також запланував об'єднати «новий Шовковий шлях» з Литвою.