Зокрема, Мінекології пропонує скасувати коригуючі коефіцієнти до базових ставок податку на утилізацію транспортних засобів: 5,5 тис. грн для легкових автомобілів і 11 тис. грн для решти автотранспортних засобів.
Мінекології також пропонує доповнити закон про охорону навколишнього середовища пунктом, згідно з яким 100% утилізаційного податку надходить до Фонду охорони навколишнього природного середовища.
Також законопроектом пропонує обмежити держконтроль у сфері утилізації транспортних засобів одним органом центральної виконавчої влади – Мінекології.
Нагадаємо, закон "Про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів", прийнятий 4 липня Верховною Радою і підписаний президентом Віктором Януковичем 31 липня, набув чинності 8 серпня.
Закон про внесення змін до Податкового кодексу про сплату екологічного податку набирає чинності 1 вересня 2013 року.
Законом передбачено, що сума податку з кожного транспортного засобу сплачується з урахуванням базової ставки і коригувальних коефіцієнтів, які прив'язані до об’єму двигуна і залежить від того, новий автомобіль чи старий.
Прийняті закони передбачають, що вітчизняні автовиробники звільняються від сплати збору під гарантії створення утилізаційних потужностей.
Разом з тим вітчизняні автовиробники заявляли, що можуть не встигнути на 1 вересня виконати вимоги закону про утилізаційний збір, і тоді збір пошириться і на них. До речі, саме українські автовиробники наполягали на введенні з 1 вересня утилізаційного збору.
У свою чергу, в Європейському Союзі заявляють про серйозний вплив на двосторонні економічні відносини з Україною вступу в силу закону про утилізацію знятих з експлуатації транспортних засобів.