Як пише газета «Коммерсанть-Украина», минулого тижня Мін'юст відмовив Нацкомісії, що здійснює держрегулювання у сфері зв'язку та інформатизації, у реєстрації "Положення про надання послуг перенесення абонентського номера та користування персональним номером" (Mobile Number Portability; MNP) – ключового документа, що регламентує правила надання нової послуги.
"У п'ятницю документ повернули нам із зауваженнями", – розповів член комісії Ігор Сиротенко.
Подробиці претензій міністерства він повідомити не зміг, заявивши, що вони ще потребують аналізу.
Втім, тепер впровадження MNP може затягнутися. Все залежить від серйозності зауважень Мін'юсту: можливо, вдасться врахувати їх на наступному засіданні комісії або ж документ доведеться кардинально переробляти, на що знову підуть місяці", – розповідає джерело видання в НКРЗІ.
"Я вважаю, що положення слід заново обговорити з операторами, саме на цьому ми наполягали в адресованому Мін'юсту листі, що містить критичні зауваження до документа", – зазначив член правління Інтернет Асоціації України Іван Пєтухов.
Послуга збереження номера при зміні мобільного оператора планувалася запровадити вже 20 грудня – такі терміни комісія визначила в документі місяць тому. Сервіс повинен бути безкоштовним для абонентів – для його активації достатньо буде відправити SMS або заповнити заявку на сайті "приймаючого" оператора. Після цього послуга повинна бути здійснена протягом доби з моменту реєстрації заяви. Фіксованим операторам дозволено впроваджувати MNP з 2015 року за наявності технічної можливості – послуга повинна стати обов'язковою в їх мережах тільки з 2025 року.
Ігор Сиротенко все ж розраховує, що послуга буде впроваджена до кінця року.
"У Міністерства юстиції не було претензій до термінів реалізації положення", – говорить чиновник.
Держоргани не вперше відхиляють правила надання MNP – у березні їх не погодив Антимонопольний комітет і Держпідприємництва після низки критичних листів від операторів і галузевих асоціацій. На думку учасників ринку, документ має суттєві недоліки. Оператори наполягають на тому, щоб, змінюючи оператора, абонент інформував не тільки "приймаючу" сторону, а й поточного оператора (оператора-донора). Компанії також вимагають, щоб послуга не надавалася абонентам, що обслуговуються неавторизовано, тобто без надання персональних даних, а також наполягають на врегулюванні в документі питання заборгованості мігруючого абонента або залишку коштів на його рахунку.