МАУ віддасть літаки Ан-148 для перевезення перших осіб держави

8 Липня 2013, 09:55

Про це пише «КоммерсантЪ-Украина» з посиланням на власні джерела.

«Це питання стояло на порядку денному засідання Кабміну 26 червня. Мені невідомо, чи було прийнято це рішення, проте я не думаю, що хто-небудь міг бути проти», – зазначило джерело, близьке до Кабміну. На сайті уряду відповідний нормативний документ поки що не опублікований.

«Принципово це питання вже вирішене, і літаки цього року будуть передані «Україні»», – підтвердило джерело в ДП «Антонов».

МАУ почали літати на регіональних Ан-148 в кінці 2011 року, до цього судна експлуатував «АероСвіт». МАУ беруть ці літаки в «мокрий» лізинг – екіпаж і борттехніку надають «Авіалінії Антонова» (авіакомпанія підконтрольна ДП «Антонов»).

В МАУ і «Антонова» виникали розбіжності під час спільної експлуатації Ан-148, нагадує експерт Центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк. Так, в авіакомпанії не завжди були задоволені роботою літаків – нова і несерійна техніка, як правило, вимагає більшого часу на обслуговування через так звані «дитячі хвороби». У свою чергу «Антонов» довго не міг домогтися своєчасної виплати лізингових платежів. У квітні цього року Господарський суд Києва задовольнив позов про стягнення з МАУ 13 млн грн боргу на користь «Антонова» і Мінпромполітики. Позов подавала прокуратура Центрального регіону з нагляду над дотриманням законів у військовій сфері. У період з січня по грудень 2012 року авіакомпанія заборгувала «Антонову» за оренду Ан-148 18,6 млн грн. В підсумку, всі кошти розробнику були виплачені.

Проте джерело, близьке до «Антонова», стверджує, що Кабмін забирає літаки у МАУ не через борги.

«Якраз зараз компанія стала добре і багато літати і, відповідно, платити. Але це комерційна авіакомпанія, а літаки побудовані за держкошти. Якщо МАУ захочуть, вони можуть цю техніку купити», – зазначив співрозмовник.

На його думку, рішення уряду правильне з точки зору іміджу.

«Це недобре, коли перші особи держави літають на старих Ту-134 та Іл-62. Ця техніка застаріла і не відповідає сучасним вимогам безпеки. А Ан-148, крім того що сучасний і безпечний, може сідати і злітати в умовах відсутності видимості. Крім того, важливо, щоб представники держави літали на вітчизняній техніці, показуючи тим самим, що у країни є і працює авіапромисловість. Наші літаки потрібно рекламувати», – наголосило джерело.

У свою чергу джерело, знайоме зі ситуацією в МАУ, каже, що в авіакомпанії і самі були не проти припинити експлуатацію Ан-148. Правда, перевізник все ще продає квитки на рейси з Ан-148.

«У планах компанії літати на цих літаках до кінця літа, оскільки зараз високий сезон», – пояснив співрозмовник.