Захід проведений у рамках спільного проекту книгарні та Польського Інституту у Києві «Європейський досвід: Польща».
Мацей Новак розповів про польський досвід державної підтримки театральних інституцій. На його думку, у таких умовах, як в Україні та Польщі, державні театри все ж мають становити основу цього напрямку культурного життя.
“Нам куди ближчий німецький досвід, коли державні театри становлять фундамент. Звісно, 120 держтеатрів, що діють зараз у Польщі, показують дуже різний, часто навіть компрометуючий рівень. Та не можна рубати з плеча. Звісно, слід реформувати діяльність цих інституцій. Однак незайве усвідомлювати: коли їх забракне, ініціативу підхоплять комерційні театри, в яких уже не буде місця для великого репертуару, для Гоголя, Чехова чи Шекспіра”, – зазначив він в інтерв’ю.
На запитання про актуальність професії театрального критика у наш час, Мацей Новак зазначив, що сьогодні дискусії дедалі більше переходять у інтернет, а фахові видання уже забезпечені авторами. Театральна критика як масова спеціалізація відходить у минуле.
Довідка Тижня.
Мацей Новак – театральний критик, журналіст, публіцист, сатирик. З 2003 – директор Інституту Театру імені Збіґнєва Рашевського.
Лауреат багатьох нагород у царині театру, серед яких: Мистецька нагорода молодих імені Станіслава Виспянського (1990), нагорода імені Фрідріха Шиллера (2001), відзнака Gloria Artis (2005).
Відомий польський тижневик «Політика» у 2008 році визнав Мацея Новака найвпливовішою постаттю польського театру.
«Європейський досвід: Польща» – цикл зустрічей із видатними особистостями, котрі мають вплив на функціонування держави, створення образу Польщі у світі.
Гості проекту: Вальдемар Домбровський, Павел Поторочин, Ядвіґа Станішкіc, Боґдан Ліс і Єжи Боровчак, Ґжеґож Ґауден.
Інтерв’ю з Мацеєм Новаком про діяльність польського Інституту Театру, агресію консервативного середовища та сценічну хворобу коштів читайте в №8 “Українського тижня”.