ПрикарпатЗахідтранс – українська структура "Транснафти", якій належать ділянки нафтопродуктопроводів Самара -Західний і Грозний-Армавір-Трудова, які проходять через територію України.
Путін поставив на листі резолюцію "згоден" і розписав його віце-прем'єру Аркадію Дворковічу і президенту Транснєфті НіколаюТокарєву.
Представник Транснєфті адресував запитання Лукойлу, оскільки, за його словами, це ініціатива нафтової компанії.
Представники Лукойла, віце-прем'єра Аркадія Дворковича та Міненерго РФ від коментарів відмовилися.
Крім того, в листі зазначили, що після покупки ПрикарпатЗахідтранс зарубіжною "дочкою" Лукойлу трубопроводи будуть передані російсько-європейському консорціуму, який "забезпечить його завантаження та експлуатацію".
«В цьому консорціумі контроль залишиться у Лукойла. Труба потрібна компанії, щоб гарантувати прокачку дизпалива на європейські ринки», – заявив федеральний чиновник, знайомий з цією ініціативою.
За його словами, Лукойл працював на Україну, але в 2013 році продав Одеський НПЗ, в серпні повідомив про продаж мережі АЗС і нафтобаз в Україні австрійській компанії AMIC Energy Management.
Хто ще може увійти в проект – чиновник не вказав. Це предмет переговорів.
Директор Small Letters Віталій Крюков вважає, що в консорціум можуть увійти російські компанії, що не підпали під західні санкції. Зокрема, дизпаливо через трубопроводи ПрикарпатЗахідтрансу експортувала Башнефть.
На внутрішній ринок України Прикарпатзахідтранс (загальна протяжність труб – 1433 км) поставляв близько 0,8 млн т палива на рік, ще стільки ж до Угорщини.
Зараз обсяги різко скоротилися – в липні через територію України прокачали 50 000 т дизпалива.
«Підприємство може коштувати менше 150 млн доларів», – стверджує аналітик Уралсиб кепітал Алєксєй Кокін.
Для Транснєфті воно є проблемним: 62,7 млн доларів збитку за п'ять років через розкрадання нафти.
Крім того, з 2011 року Україна через суд намагається домогтися визнання права власності на трубопроводи ПрикарпатЗахідтранс за собою.
У квітні Транснєфть хотіла законсервувати труби. Але не стала цього робити, після того, як український суд виніс рішення, згідно з яким Транснєфть має право претендувати на ці труби.
На думку глави Лукойла Алєкперова, кооперація з європейськими партнерами дозволить припинити судові позови до Транснєфті з боку українських органів, а також системні розкрадання нафтопродуктів, зберігши конкурентний доступ російського дизпалива на преміальні ринки.
Водночас федеральний чиновник вважає, що залучити партнерів вдасться тільки після завершення судів.
Нагадаємо, раніше російське ВАТ "Лукойл" та австрійська "AMIC Energy Management GmbH" підписали угоду про продаж останній 100% компанії "Лукойл-Україна".
Також нагадаємо, що у травні кримську мережу АЗС "Лукойл" придбала структура, яку пов'язують із Сергієм Курченком.