Уявімо собі типовий сучасний онлайн-магазин, що стикається з мільйоном проблем та викликів: брак робочих рук, нестабільність ланцюжків постачання, мінливість попиту та асортименту, жорстка конкуренція тощо. Таким бізнесам сьогодні доводиться демонструвати чудеса гнучкості, аби залишатися на плаву. Фахівці у таких компаніях ніколи не стоять на місці: вони постійно опановують нові знання та навички, аби адаптуватись до змін.
Як зробити цю адаптацію швидкою та ефективною? Для цього існує особливий різновид софту: системи управління навчанням (LMS). Нині такі платформи набувають особливого значення у всіх сферах без винятку. У цьому матеріалі ми визначимо роль LMS в електронній комерції. Розкажемо, як освітні системи допомагають онлайн-ритейлерам зберігати конкурентоздатність та заробляти більше.
Що таке LMS для корпоративного навчання?
За абревіатурою LMS криється поняття Learning Management System (Система управління навчанням). В найширшому сенсі, LMS – це цифрове середовище, яке дозволяє успішно розв’язувати завдання менеджменту освіти. Якісна LMS допомагає налагодити процеси організації навчання, підвищення кваліфікації та професійного зростання людей у будь-яких організаціях та індустріях.
Технічно LMS-рішення реалізуються у вигляді мобільних, веб- а іноді й десктопних додатків, і для кінцевого користувача можуть виглядати як щось на зразок Duolingo: зручне, просте, доступне з будь-якого пристрою.
У світі віддаленої роботи LMS затребувані як ніколи: освітні платформи на кшталт Moodle, Canvas або TalentLMS розвиваються вкрай швидко. Організації купують подібний софт у вендорів, платять за нього у форматі SaaS, або ж розробляють кастомно, під власні потреби. За оцінками IMARC Group, у 2023 році обсяг світового ринку рішень eLeanring досяг позначки у $316 млрд, і протягом найближчих 10 років виросте принаймні вдвічі.
Такий попит можна зрозуміти. До прикладу, в світі eCommerce платформи для онлайн-навчання спрощують процеси онбордингу нових та розвитку вже наявних співробітників. LMS слугує централізованим хабом, де працівники можуть будь-якої миті отримати легкий та зручний доступ до навчальних матеріалів, курсів, бази знань тощо. Єдина платформа дозволяє ритейлеру проводити послідовне та стандартизоване навчання для всього персоналу, гарантуючи, що працівники володіють знаннями про продукти, сервіс та стратегії продажів. Відтак компанія може оновлювати ці стратегії швидко та ефективно.
Роль LMS в електронній комерції
Сьогодні вплив LMS на електронну комерцію неможливо переоцінити. Використання платформ для онлайн-навчання дозволяє онлайн-ритейлерам успішно розв’язувати проблеми онбордингу та адаптації персоналу, професійного та кар’єрного розвитку фахівців, підтримки єдиних стандартів сервісу та операцій, управління змінами тощо. Наведемо декілька реальних прикладів:
- Велетень онлайн-ритейлу Amazon приділяє величезну увагу навчанню свого персоналу і розвиває низку внутрішніх освітніх проєктів. Одним з них стала онлайн-платформа Alexa Academy з інтегрованою LMS для навчання понад 300 тисяч співробітників. Нова LMS запропонувала персоналу гейміфіковані методи навчання та найкращий досвід проходження курсів на смартфоні. Система допомогла підвищити залученість співробітників у процеси компанії, підвищити операційну ефективність та скоротити плинність кадрів.
- Популярна платформа для побудови онлайн-магазинів Shopify розвиває власний навчальний майданчик Shopify Academy, призначений для партнерів, продавців та розробників, що вивчають екосистему платформи. Навчальний веб-додаток пропонує користувачам розлогий набір курсів з доступним контентом та тестами для контролю знань. Успішне проходження курсів дозволяє користувачам отримати відповідні сертифікати. Використання LMS дозволило Shopify спростити адаптацію партнерів на платформі, підвищити якість їх роботи з функціоналом eCommerce та в рази скоротити кількість звернень до служби підтримки.
- Великий британський ритейлер Tesco також розвиває масштабну внутрішню платформу eLearning задля онбордингу та розвитку свого персоналу. Корпоративна LMS надає користувачам доступ до широкого набору курсів, створених під потреби підготовки найрізноманітніших фахівців індустрії. Співробітники отримують зручний доступ до величезної бібліотеки онлайн-модулів та можуть вивчати її у зручному для себе темпі, поєднуючи навчання та роботу. Розвинута LMS допомагає мережі щорічно економити близько 1,2 млрд доларів на процесах онбордингу, адаптації та навчання персоналу.
Це лише декілька помітних прикладів застосування LMS в сфері eCommerce та ритейлу. Список таких кейсів можна було б продовжувати довго: Alibaba, Zappos, Walmart тощо. Онлайн-ритейлери масово використовують готові рішення та хмарні платформи для онлайн-навчання. Понад те, вони все частіше розробляють їх під свої потреби з нуля.
Як інтеграція LMS підвищує продажі в eCommerce
Чи може LMS-платформа безпосередньо підвищити конверсію в певних індустріях? Так, нещодавно ми розповідали про досвід нашої платформи IT-курсів WEZOM.Academy, де впровадження нової кастомної LMS врешті допомогло збільшити продажі на третину. Але вплив LMS-системи на електронну комерцію є не настільки прямим та очевидним. Як саме онлайн-навчання допомагає продавати більше? Розберімо основні чинники.
Підвищення кваліфікації співробітників
Як і в будь-якому бізнесі, рівень підготовки та освіченості вашого персоналу безпосередньо впливає на ефективність операцій, загальну якість роботи та досвід клієнтів. Якісна LMS гарантує гідний рівень знань та навичок фахівців у компанії.
Добре навчені співробітники, що мають глибоке знання продуктів, відмінно володіють техніками продажів та вміють надавати якісний сервіс – це “золото” для будь-якого ритейлера або онлайн-магазину. Значення таких фахівців особливо відчутне у сферах, пов’язаних з продажами штучних коштовних продуктів, таких як автомобілі чи предмети розкоші. Адже в такому випадку боротьба ведеться буквально за кожного клієнта.
На вишкіл кваліфікованого персоналу можуть піти роки, але в мінливому та непередбачуваному світі eCommerce цього часу в бізнесу зазвичай немає. Крім того, індустрію постійно переслідує проблема дефіциту фахівців. Впровадження LMS може стати рішенням, що дозволить готувати кваліфікований персонал в рази швидше й підтримувати в організації високу планку ефективності. Врешті, інвестиції в навчання та розвиток співробітників підвищують моральний дух і залученість команди, і цей фактор у продажах не можна недооцінювати.
Стандартизація навчання
Електронна комерція здебільшого відрізняється великими масштабами продажів та стрімкими темпами здійснення операцій. Відтак на перший план виходить уніфікація та стандартизація процесів бізнесу – без цього магазин не зможе обробляти замовлення швидко та якісно.
Але стандартизувати процеси нелегко, особливо у масштабах великих компаній та організацій. Інтеграція LMS системи в бізнес електронної комерції може стати найкращим рішенням: вона забезпечить послідовність, ефективність і результативність роботи персоналу на всіх рівнях. Понад те, LMS допоможе сформувати уніфікований бізнес-процес, який можна централізовано модифікувати та легко масштабувати.
Завдяки впровадженню стандартизованих програм навчання всі співробітники отримують ідентичну базу знань та навичок для роботи з активами, ресурсами та клієнтами компанії. Це важливо як для онбордингу нових співробітників, так для процесів адаптації та розвитку вже наявних фахівців.
В підсумку, стандартизоване навчання оптимізує процеси, знижує кількість помилок і підвищує ефективність будь-якої роботи, що в кінцевому підсумку призводить до прискорення реагування та безшовного проведення операцій. Відтак завдяки LMS бізнес має змогу обробляти більше замовлень.
Швидке оновлення навчальних матеріалів
У конкурентному та мінливому світі онлайн-ритейлу швидкість – це ключ до виживання. Конкурентоздатність магазину безпосередньо залежить від того, наскільки швидко він реагує на зміни попиту, появу нових продуктів, проблеми з ланцюжками постачання, ініціативи конкурентів тощо.
Впровадження LMS допомагає забезпечити швидкість цієї реакції на рівні підготовки та адаптації персоналу. Система навчання дозволяє централізовано та миттєво оновлювати корпоративну базу знань компанії. Відтак співробітники завжди мають під рукою найсвіжішу та найактуальнішу інформацію щодо внутрішньої політики, продуктів, сервісів, ринкових трендів, обслуговування клієнтів тощо. Постійне оновлення гайдлайнів та інструкцій в LMS дозволяє фахівцям бути самостійними та ухвалювати якісні рішення без необхідності комунікації з менеджерами.
Така гнучкість гарантує, що команда вчасно реагує на динаміку ринку та потреби клієнтів. Майданчик eCommerce з власною LMS має змогу оперативно тестувати нові стратегії продажів, швидко виводити на ринок нові сервіси та продукти тощо. Усе це врешті працює на зростання прибутків і покращення досвіду клієнтів, а відтак і на можливості бізнесу у перегонах з конкурентами.
Мотивація та залученість співробітників
Не варто недооцінювати ці фактори успіху онлайн-комерції. Адже від мотивації та залученості фахівця залежить його віддача та уважність в щоденних операціях бізнесу. Понад те, від цього залежить схильність співробітника до пошуку нової роботи.
Одними з головних проблем eCommerce на сьогодні стали дефіцит фахівців та висока плинність кадрів. Як приклад, Amazon щороку втрачає через це близько 8 мільярдів доларів: лише кожен третій найнятий компанією працівник затримується в її штаті довше ніж на три місяці. Подолати високу плинність кадрів можна, зокрема, через програми корпоративного навчання та чіткі дорожні карти кар’єрного розвитку. Про це свідчить нещодавнє дослідження Coursera: 94% співробітників, що змінили роботу, заявили, що залишились би на старому місці, якби роботодавець інвестував би в їх навчання.
Відтак інвестиції в LMS безпосередньо впливають на ефективність бізнесу. Найкращі фахівці мають схильність шукати роботу з сильними навчальними програмами та широкими можливостями професійного, кар’єрного зростання. А вмотивовані, добре навчені та залучені в процеси компанії співробітники безперечно сприяють продажам.
Моніторинг та аналітика успіхів
Онлайн-комерція – це перш за все цифровий бізнес, який потребує якісної та масштабної аналітики даних. Завдяки відстеженню KPI, таких як продуктивність співробітників, задоволеність клієнтів та показники конверсії, компанії можуть визначити свої сильні та слабкі сторони. Це ключ до самовдосконалення.
Поруч з всіма іншими перевагами, впровадження LMS у процеси онлайн-ритейлера дає широкі інструменти для оцінки компетенцій, залучення та продуктивності фахівців. Компанія отримує змогу збирати ці дані та відстежувати їх динаміку протягом певних періодів. Понад те, результати такого моніторингу можна зіставляти з ключовими показниками бізнесу, аби виявляти певні кореляції та закономірності.
Такий підхід, заснований на даних, дозволяє компаніям приймати обґрунтовані рішення, оптимізувати навчальні стратегії та ефективно концентрувати ресурси на тих напрямках, де вони можуть дати максимальний результат. Понад те, корпоративна LMS з потужними інструментами аналітики дозволяє визначити зони зростання для кожного окремого фахівця в компанії й запропонувати йому персональний навчальний план. Це позитивно впливає на залученість співробітників, а зрештою і на результати усього бізнесу.
Зниження витрат на навчання
Попри всі свої численні переваги корпоративне навчання часто має один суттєвий недолік: воно часто вимагає суттєвих витрат. На організацію традиційної очної програми корпоративного навчання доведеться виділити значні ресурси: від робочих приміщень та канцелярських витрат, до залучення найцінніших фахівців компанії, які будуть витрачати свій робочий час на роль викладачів та менторів. Нерідко навчальні програми вимагають залучення зовнішніх фахівців та коучів, з усіма відповідними витратами.
Використання LMS дозволяє значно знизити витрати на корпоративне навчання у безліч способів. Навчальні курси будуються в онлайн-форматі й можуть проводитись віддалено, без необхідності додаткових витрат на фізичні площі та канцелярію. Ментори та викладачі можуть готувати навчальний матеріал у будь-яких форматах та робити їх доступними для величезної аудиторії. В них з’являються зручні формати комунікації з учнями та інструменти контролю успішності й заохочення. Усе це дозволяє використовувати час навчальної програми в рази ефективніше.
Врешті LMS відкриває для співробітників компанії можливості оптимального поєднання роботи та розвитку. В найкращих кейсах фахівці можуть навчатися практично без відриву від своєї основної робочої діяльності.
Як підвищити продажі електронної комерції з LMS
Отже, роль LMS-системи в електронній комерції неможливо переоцінити. Наразі це мастхев для будь-якого масштабного eCommerce-бізнесу. Як реалізувати всі переваги LMS на практиці? Загалом у будь-якої компанії тут є два шляхи. Перший – використання готового рішення (ПЗ від вендора, хмарний сервіс тощо). Другий – розробка індивідуального рішення під власні потреби.
На ринку вже зараз доступно чимало пакетних рішень та сервісів для корпоративного eLearning. Понад те, нові проєкти та стартапи в цій царині з’являються ледве не щодня. У готових LMS є свої переваги: вони запускаються дешево та швидко, тож можуть стати хорошою точкою входу у процеси онлайн-навчання.
Однак наш досвід показує, що це лише перший крок. Для більшості компаній внутрішнє навчання – це занадто делікатний процес, що потребує тонкого налаштування, масштабування та гідного рівня захисту даних. Команда WEZOM добре розуміє це, тому що свого часу не змогла отримати необхідних результатів з LMS-рішеннями від вендорів та створила цілих дві кастомні системи eLearning під власні потреби.
Всупереч стереотипам, розробка LMS-системи з нуля сьогодні не вимагає від бізнесу астрономічних витрат чи купи часу. Так, цикл запуску буде дещо довшим, ніж з готовим рішенням, але натомість замовник отримує унікальну та безпечну платформу під усі свої запити. Найкращим шляхом до такого результату буде звернення до досвідченої IT-команди, що має релевантний досвід та кейси.
Джерело: https://wezom.com.ua/ua
Соціальні мережі: https://www.facebook.com/wezom.company/
https://www.instagram.com/wezom.company
https://x.com/i/flow/login?redirect_after_login=%2Fwezomcompany