Любомир Шавалюк: Є чимало галузей, у які цифровізація матиме обмежений доступ

15 Жовтня 2020, 13:03

Є чимало галузей, у які цифровізація матиме обмежений доступ. Вона незамінна там, де процеси можна стандартизувати й оцифрувати. Але там, де треба творити й імпровізувати, її можливості поки обмежені. Про це пише економічний експерт Тижня Любомир Шавалюк.

 

«Про це давно говорять різні мислителі. Так, штучний інтелект не стоїть на місці: нині він уже вміє навіть писати невеличкі статті про певні товари й послуги. Але поки що до шедеврів геніїв літератури чи живопису йому далеко. Є чимало дизайнерських програмних пакетів для архітекторів, які вам розрахують різні показники й виміри будівлі, але поки що ніхто не замінить архітектора, який творить архітектурні шедеври. Звідси випливатиме ще один висновок. Розвиток діджиталізації, інтернету речей і всього іншого може витіснити людину з професій, що піддаються автоматизації», — пише він.

 

І тоді, зауважує Шавалюк, в людини буде вибір: розвивати своє творче начало, необхідне для роботи там, де комп’ютер безсилий, або деградувати до рівня неандертальця, животіючи на базовий дохід від держави. Що вибере людство? Судячи з кількості користувачів інстаграму й тіктока, принципово вибір уже зроблено.

 

«Також цифровізація не замінить спілкування. Так, зараз виникає багато мемів на тему того, як представники покоління Z ходять на побачення й там сидять потуплені у свої смартфони. Але, імовірно, це не перманентна тенденція, бо людина потребує живого спілкування. Можливо, не кожна й не впродовж усього життя, проте така потреба наявна. На ній базується бізнес у багатьох галузях. Зокрема, чимало жінок і чоловіків ходять у салони краси не тільки щоб підстригтися чи пофарбувати волосся, а й за хорошим настроєм, ключовим елементом якого є приємне спілкування з перукарем, який у найкращому разі ще й виконує функцію психолога, сповідальника, лікаря й учителя. Чимало сучасних кафе й ресторанів продають не просто їжу й напої, а хороші враження — про це вони так і кажуть у своїх рекламних кампаніях. Тут діджиталізація безсила, тут вона — лише інструмент переведення меню в електронний варіант, щоб не поширювати коронавірусної зарази», — наголошує експерт.

 

Детальніше читайте в черговому номері журналу «Український тиждень»