Lexus RX 450h. У пошуках ідеального авто

Авто
17 Листопада 2013, 11:49

На нашу думку, розробники цієї моделі дуже близько підійшли до того, щоб створити досконале авто. Хоча відразу зауважимо, що один очевидний мінус у ній ми все ж таки знайшли – ціна, що дорівнює двокімнатній квартирі в Києві. Але, судячи з відгуків тих, хто вже виклав відповідну суму за Lexus RX 450h, його вартість цілком виправдовує себе. Що й не дивно, адже цей автомобіль класу «люкс» укомплектований чи не всіма наявними в арсеналі сучасного автопрому функціями та опціями. Зрештою, у ньому використані нові технології, які наразі обходяться автовиробникам-новатора недешево.

Економна потужність

Основна, так би мовити, ексклюзивна, «фішка» Lexus RX 450h, яка вирізняє його не лише в загальній автомобільній масі, а й у люкс-класі, – це, звісно, повногібридна система Lexus Hybrid Drive. За невисокої швидкості, приблизно до 50 км/год, та легких навантажень RX 450h здатен пересуватися тільки за рахунок електродвигунів. Натисканням EV-кнопки водій додатково може спонукати гібридну систему не запускати двигун внутрішнього згоряння якомога довше, що дасть змогу проїхати кілька кілометрів виключно на електротязі. Але в гібридній системі «рекса» не це головне. Завдання № 1 – мінімізувати загальну затрату пального та шкідливі викиди без втрати потужності.

Для задоволення такої вимоги в силовій установці RX 450h за допомогою унікальної безступінчастої трансмісії LHD поєднано 3,5-літровий бензиновий V-6 потужністю 249 к. с., передній тяговий електродвигун-генератор потужністю 167 к. с. та керуючий двигун-генератор. Останній без перебільшення є серцем системи, оскільки відповідає як за заряджання батареї нерухомого автомобіля (наприклад, під час перебування в заторі), так і за миттєвий запуск двигуна з подальшим формуванням передавального відношення трансмісії під час руху. Для приводу задніх коліс на задній осі встановлено додатковий тяговий електро­дви­гун-генератор потужністю 69 к. с., що вступає в роботу за потреби. Максимальна вихідна потужність гібридної системи становить 299 к. с., а не сумарні 485 к. с., оскільки потужність електричної складової обмежується можливістю високовольтної батареї віддавати або приймати заряд. Також різними є умови отримання пікової потужності для кожного з двигунів.

Читайте також: Lexus GS – кабінет на колесах

На практиці це означає економію приблизно 4–8 л на 100 км (залежно від дорожніх умов і манери їзди) порівняно, наприклад, із Lexus RX 350. Загалом за сім днів тестування у місті, на трасі та бездоріжжі наш гібридний «рекс» у середньому з’їдав 8,1 л на 100 км. До заявлених виробником 6,3 л у змішаному циклі не вистачило зовсім трохи, тобто, вочевидь, треба було не так часто йти на обгони, більш плавно розганятися, коротше кажучи, не «шумахерити». Але й наш показник, зауважимо, за аж ніяк не спокійної їзди можна вважати фантастичним, адже йдеться не про малолітражку, а про «двотонник» (маса RX 450h у спорядженому стані – 2115/2205 кг) із потужним бензиновим двигуном, під зав’язку укомплектований електронікою, яка майже вся постійно задіяна. У будь-якому разі гібридний RX значно економічніший від бензинових аналогів.

Власне, ще одна очевидна перевага, яку забезпечує цьому авто гібридна система, – абсолютна тиша в салоні, коли працюють електродвигуни. Утім, рокотання бензинового також майже не чути – шумоізоляція в RX 450h ідеальна.

Як у себе вдома. Чи навіть краще?

Без перебільшення Lexus RX 450h – це такий собі багатофункціональний робот. І, схоже, його основне завдання – аби водій та пасажири, подолавши без зупинок будь-яку відстань чи простоявши кілька годин у заторі, почувалися як удома. У затишному кріслі перед телевізором чи на дивані із захопливою книжкою – це вже як кому подобається.

Сидіння в RX – як водія, так і пасажирів – це насправді дивани, з яких не хочеться вибиратися. Водійське крісло, як і переднє пасажирське, має безліч електрорегулювань, тож можна дуже швидко надати йому тієї форми, яка забезпечить абсолютний «релакс». Передні (вентильовані!) сидіння запам’ятовують три останні положення, що дуже зручно, якщо за кермом час від часу змінюється пілот.

Кількість усіляких функцій та опцій зашкалює. Попервах голова йшла обертом і була навіть певна розгубленість. Та до цього космосу звикаєш швидко – насправді все просто і дуже зручно розміщено. Ергономіка продумана на всі сто. І, що головне, мало не весь цей функціонал за сім днів тестування RX придався.

Найчастіше, мабуть, використовувалася така прецікава опція, як джойстик Remote Touch другого покоління, що поєднує власне джойстик і клавішу введення (такий собі аналог комп’ютерної миші). Кілька рухів Remote Touch – і на восьмидюймовому ЖК-екрані можна налаш­тувати одночасно три види інформації: скажімо, навігацію, умови кондиціювання і вхідний телефонний зв’язок. Або увім­кнути пасажирам «мультик» про те, як під час руху авто працює гібридна система.

Максимально згодилися електронні підкажчики паркування, розміщені попереду та позаду автомобіля. А на вічно заповнених під зав’язку паркінгах на допомогу приходила дуже якісна (тобто правдива) картинка з камери заднього огляду з динамічною розміткою. Утім, треба зазначити, що й без електроніки маневреність габаритного RX 450h пречудова – радіус розвороту в нього лише 5,7 м.
Зауважимо також проекцію показників приладів на лобове скло; пневмопідвіску, яка опускає авто для зручності завантаження багажника (таку приємну дрібничку належно оцінять насамперед ті власники кросоверів, яким уже не раз доводилося «зривати» спину під час цієї процедури, – це один із мінусів високої посадки в багатьох SUV); безключовий доступ до автомобіля SmartEntry, який ми так і не змогли обманути; систему комфортної посадки/висадки водія (кермова колонка висувається/відводиться автоматично).

А загалом, щоб перерахувати всі комфортні функції RX 450h, мабуть, не вистачать і тих двох шпальт, які Тиждень традиційно відводить під тест-драйви.

І вся ця територія комфорту надійно захищена. Лише подушок безпеки в RX 450h десять. Натомість за активну безпеку відповідає насамперед інтегроване управління динамікою автомобіля (VDIM), а також безліч іншого штибу систем – від усім знайомого АВС до HAC, системи сприяння рушанню з місця на підйомі.

Швидко і тихо

Відверто зізнаємося: від гібридної системи та двох тонн заліза й електроніки очікували певної загальмованості під час різких пришвидшень і маневрів. Однак наш скепсис був невиправданий. Під час обгонів авто пришвидшувалося невимушено, із запасом потужності. На поворотах крени помірні, а реакції швидкі й точні. Як для великогабаритного паркетника RX 450h чудово кермується на високій швидкості. У режимі «спорт» відчувається спритніший відгук на педаль газу, а кермове управління демонструвало кращу реакцію на маневри. І що справді вражає: навіть за максимально допустимих 200 км/год у салоні таке відчуття, ніби авто рухається зі 100 км/год.

Тут ще раз варто відзначити пневматичні механізми в конструкції підвіски. За потреби можна обрати три положення висоти кліренсу. «Норма­льне» – це стандартні налаштування, тобто 175 мм дорожнього про­с­віту. «Високе» – плюс 30 мм кліренсу спеціально для бездоріжжя чи ямкового ремонту від Укравтодору. «Низьке» розраховане на швидку їзду: ніс авто опускається на 20 мм, а корма – на 5 мм, забезпечуючи кращу аеродинаміку, а отже, й економію пального. До речі, RX 450h має найліпший у своєму класі коефіцієнт аеродинамічного спротиву 0,32.

Певні сумніви були й щодо позашляхових якостей RX 450h. Однак кілька годин випробувань «рекса» на ґрунтових дорогах із водними перешкодами засвідчили, що й тут він почувається більш ніж упевнено, а головне – навіть без натяку на дискомфорт у салоні.

Отже, наша оцінка RX 450h: швидко, тихо, плавно, комфортно, практично, респектабельно і недорого. Звісно, останнє стосується не самого автомобіля, а витрат на пальне. А ще екологічно – все ж таки час пристосовуватися під європейські автомобільні тренди.