Часто буває так: бачиш знайоме лого на радіаторній решітці, впізнаєш Lexus – й одразу хочеться потрапити всередину, щоб оцінити комфорт салону, поюзати бортову електроніку і зрештою вирушити в подорож автівкою цієї марки. З NX трохи не так: дивишся на лого – і не віриш своїм очам: невже виробник вдався до такого сміливого експерименту. Хочеться походити довкола машини, вивчити її несподівані обриси: гострі кути і спортивно-агресивне обличчя, та що там казати, погладити лаковану поверхню, сфотографуватися поруч. Не з якихось міщанських міркувань, мовляв, маю Lexus NX, а просто щоб поповнити приватний фотоальбом знімком поруч із надсучасним творінням автопрому, адже воно є естетично значущим. Хтось називає дизайн NX «зім’ятим папером», хтось – гранями коштовного каміння. Це справа смаку. Але індивідуальність моделі заперечити неможливо. Емоційний сплеск від зовнішнього вигляду (і не лише) гарантовано.
Інтер’єр очікуваний, але це аж ніяк не розчаровує. Якість Lexus має бути впізнаваною. Тут немає якогось розкішного надлишку: все розумно, функціонально, зі смаком. Більш стильний вигляд має NX спортивної комплектації: червона шкіра, чорна обшивка стелі, карбонові декоративні вставки, спортивні педалі створюють належну «драйвову» атмосферу. У консервативнішої комплектації Luxury свої переваги, насамперед акустична система Mark Levinson. Серед меломанів побутує такий жарт: купи систему Mark Levinson – й отримай Lexus у подарунок! За часткою жарту ховається справді вишуканий смак тих, хто не звик шукати компроміси, виборираючи авто і якісну акустику до нього.
Читайте також: Lexus IS 250. Краса швидкості
Крісла Lexus NX будуть зручні для всіх: – вони мають таку кількість налаштувань, що потрібний режим підбере для себе людина будь-яких габаритів. Комфортно в далекій дорозі почуватимуться навіть ті, у кого є проблеми з хребтом, – головне не полінуватися виставити спинку під потрібним кутом. Датчики, тачпади, камери огляду, GPS-навігація, мультимедіа – всім цим уже важко здивувати сучасного водія. Є додатковий аксесуар, вставновший який, можна зробити дуже приємний сюрприз для тих, хто подорожує як пасажир: авто оснащене 3G WiFi-роутером, здатним підтримувати онлайн одночасно до п'яти (!) девайсів. Під час тест-драйву не вдалося підключити всі п'ять, але три працювали відмінно. Значущість цього пристрою в сімейному автомобілі годі переоцінити – навряд чи хтось нудитиметься в дорозі.
Ще одна «фішка» Lexus NX – величезна кількість світлодіодів. Спробуймо полічити: у кожній фарі по шість, вони відповідають за далеке і близьке світло, у кожній секції денних ходових вогнів по 23, ще по 16 у поворотниках, плюс салон. Загалом виходить
90 світлодіодів! Окремої уваги варта сенсорна світлодіодна підсвітка всередині автомобіля.
Налаштували сидіння, побавилися фарами й електронікою – час у дорогу. Двигун запущено, але його чомусь не чути. Не забувайте: ми маємо справу з гібридом! Зі швидкістю 50 км/год можна проїхати кілька кілометрів безшумно – електродвигун дає змогу це зробити. Хоча головне його призначення, зрозуміло, в іншому: заощаджувати пальне в міських заторах. «Серце» NX – бензиновий двигун об’ємом 2,5 л. На трасі електродвигуни також беруться до роботи, тому такий поважний автомобіль має доволі скромний «апетит»: за вдало обраного режиму експлуатації можна досягти показника 5 л на 100 км. Власне, про режими. Їх у цій машині три: ECO, Normal та Sport. Два останні допоможуть вам відчути себе як у космосі. Головне – відчувати педаль газу і розраховувати навантаження на неї, адже навіть ніжний доторк дає неабияке пришвидшення. Мені ж до душі більше припав ECO – поміркованіший режим експлуатації, який дає змогу побачити всю потужність двигуна і спокійно маневрувати хоч на гірському підйомі, хоч на австрійському автобані (ну й підсвідоме прагнення заощаджувати пальне також дається взнаки).
Читайте також: Lexus RX 450h. У пошуках ідеального авто
Розробники створювали новий NX під гаслом «легкова керованість при спортивному характері». «Легковою» тут є не лише керованість, а й комфорт і внутрішній простір автомобіля: характерної спортивної жорсткості та мінімалізму тут немає, однак потужності вистачає для того, щоб викликати на швидкісну дуель кросовер іншої марки – забава на любителя, але коли маєте достатньо досвіду й водійської впевненості, то можете вийти переможцем, авто вас не підведе.
Загалом стильний і амбітний Lexus NX – надійний товариш, який не лише вміє справити перше позитивне враження, а й здатен підставити плече в непевній ситуації: «легкове» за відчуттям кермо справді робить авто передбачуваним у разі виникнення несподіванок, надійна підвіска змусить забути про нерівності дорожнього покриття. Схильні до снобізму водії часом нарікають на нібито наджорстку підвіску NX, але то хіба що коли згадують про європейські автошляхи, які для нас наразі залишаються ідеалом. Ну й не забуваймо про повний привод – скоро зима, 4х4 стануть у пригоді навіть водіям, які зазвичай не виїжджають за межі свого рідного міста.