Дмитро Крапивенко журналіст, ексголовред «Тижня»

Lexus IS 250. Краса швидкості

Авто
27 Квітня 2014, 19:15

Красиві треновані м’язи, гострий розум і «не такий, як усі»… Багатьом жінкам хотілося б, щоб їхні обранці відповідали схожим характеристикам, а чоловіки, своєю чергою, в міру можливого намагаються вписатись у ці стандарти. Та насправді одна риса превалює над іншою. Як наслідок – виникають розчарування й непорозуміння. Але, на відміну від недосконалих людей, авто здатні реалізувати найсміливіші фантазії. Один тільки погляд на Lexus IS 250 змушує замислитись над тим, що ідеали існують в об’єктивніій реальності.

Перше, що слід знати про цей автомобіль, – він спортивний. Звідси і задній привід, і низька посадка, і дещо агресивний екстер’єр. Хоча найголовніше, звісно, не це, а «серце» під капотом: 208 к. с., V-подібне розташування 6 циліндрів, об’єм 2,5 л. Додайте до «портрета» шестиступінчату автоматичну коробку передач, чутливе кермо з електропідсилювачем – от вам і заслужений «спортсмен». Усі свої бійцівські якості авто демонструє, коли його переключити у спортивний режим: одна секунда – і маєте справу вже не із преміум-седаном, а з ракетою. Але розумною і керованою. Ось він, характерний рев двигуна, підсвітка приладів змінює кольори на агресивніші, машина прискорюється, електропідсилювач керма стає жорсткішим, педаль газу повільно тоне, стрілка спідометра хилиться праворуч, у пам’яті зринають слова батька футуризму Філіппо Томазо Марінетті: «Велич світу збагатилася новою красою – красою швидкості. Гоночний автомобіль з його обтічником, прикрашеним довгими трубами, схожими на змій, з вибуховим віддихом… ревучий автомобіль, що летить, неначе картеччю строчить, він прекрасніший за саму Богиню Перемоги – Ніку Самофракійську». Спорткар Lexus IS 250 мчить далекою від ідеалу українською трасою і ніби не помічає її дрібних недоліків: колеса і вся підвіска нівелюють відчуття дискомфорту від тріщин на асфальті, а шумоізоляція дає змогу взагалі забути про незначні прикрощі, які часто трап­ляються на наших дорогах.

При всіх своїх розкішних можливостях Lexus IS 250 не вирізняється великим споживанням пального: в умовах стандартної експлуатації його «апетит» вимірюється в межах 9–11 л на 100 км.
Спортивні характеристики анітрохи не заважають Lexus IS 250 претендувати на звання «інтелектуального» автомобіля. Розробники подбали, щоб машина максимально відповідала потребам часу. Мультимедійна система тут створена таким чином, що може бути інтегрована з смартфоном, а це не просто красивий «трюк», коли автомобіль дружить із девайсом, а, по суті, стає його продовженням. Так, зокрема, завдяки системі mirror link можна виводити зображення на дисплей LDA. І то не лише питання розваг: завдяки цій функції водій має нагоду вибрати найзручнішу для себе систему навігації.

Узагалі дисплей, як і годиться в сучасному автомобілі класу «люкс», виконує безліч функцій; скористатися всіма ними зможе тільки дуже допитлива людина. За принципом смартфона тут не тільки керують звичними опціями, а й, наприклад, регулюють температуру в салоні: сенсорні кнопки допоможуть швидко створити комфортний для водія і пасажирів мікроклімат.

Інтер’єр Lexus IS 250 цікавий своєю багатогранністю. В салоні домінують три матеріали: шкіра, дорогий пластик і дерев’яні панелі. Все це створює неповторний стиль. З одного боку, все скидається на high-tech: панелі приладів розташовані в кілька ярусів, як у космічному кораблі, яскрава підсвітка теж посилює враження, що ти за кермом чи то спорткара, чи то зорельота. Але з другого – круглий годинник зі стрілочками, дерев’яні вставки, дорога шкіра, дизайн магнітоли у стилі ретро (такий вигляд вони мали в японських автомобілях 1990-х) додають відчуття легкої антикварності, що додатково підкреслює статус машини та її власника.

Ще однією «фішкою» цієї моделі є ергономічність. У водія спорткара все має бути під рукою: автомобіль швидкий із високою маневреністю, отже, повинен мати хорошу реакцію і не розпорошувати своєї уваги на дрібниці. Тому панель приладів максимально інформативна, без жодних зайвих «рюшечок», усі елементи керування, від стратегічно важливих до другорядних, допоміжних, – на відстані простягнутої руки. На окрему увагу заслуговують крісла – низькі, глибокі, не надмірно м’які. Адже все тут розраховано не на кволу подорож, а на справжні віражі, отож, навіть потрапивши на трасу, де можна буде розвинути швидкість до 225 км/год, ви почуватиметеся комфортно, сидіння відмінно триматимуть тіла «пілота» і його пасажирів. Для зручності крісла мають вісім положень, найліпше можна підібрати за допомогою електрорегулювання.

Зовнішність машини не залишить байдужими навіть завсідників автосалонів і постійних глядачів автомобільних телепередач. Lexus IS 250 має вигляд упевненого в собі хижака, щохвилини готового зробити вирішальний стрибок. Фронтальна оптика, аеродинамічні вигини, колеса з Y-подібним дизайном, агресивна радіаторна решітка – все нагадує про те, що автівка незвичайна, конкурентів і аналогів у неї небагато. Про зовнішню привабливість і статусність можуть свідчити дещо кумедні епізоди, які траплялися під час тест-драйву. Те, що паркувальники та працівники АЗС і автомийок дивилися на машину як на витвір мистецтва і були ладні струшувати з неї пилинки, – більш-менш очікувано. Слід згадати, що я тестував Lexus IS 250 у Києві в дуже неспокійні дні гострого протистояння на Майдані. Часто доводилося зупинятися біля міліцейських кордонів – і даішники, і озброєні до зубів беркутівці чемно доповідали мені обстановку й мету свого перебування. Я навіть не діставав журналістського посвідчення – бійці МВС своїм службовим чуттям осягали, що на таких автівках їздять шановані люди, з котрими краще розмовляти без зайвих запитань.

Позначки: