Lexus GS – автомобіль з історією. Цей седан бізнес-класу був зібраний у Японії на платформі Toyota Aristo (Lexus є преміум-брендом компанії Toyota) ще 1991 року. GS уважається одним із найпросторіших авто у своєму класі. Ця модель також відома тим, що завдяки шаленому розгону до 100 км/год Lexus свого часу назвав GS найшвидшим серійним седаном у світі. За більш ніж 20 років змінилося вже три покоління моделі. Четверте побачило світ 2011-го у версії GS 350 з повним приводом. Європейські продажі (до речі, автомобілі Lexus від початку історії бренду призначалися насамперед для північноамериканського ринку) стартували влітку минулого року. Власне, саме цю модель у спортивній модифікації ми і взяли на тест-драйв. Отже, що особливого у Lexus GS 350 F Sport, що могло б виправдати ціну, яка стартує з 731 тис. грн (найдешевша «джіеска» – GS250 – коштує близько 453 тис. грн).
Екстер’єр. Оцінці зовнішнього вигляду авто завжди притаманна суб’єктивність, тож не нав’язуватимемо своїх смаків, висновки, як-то кажуть, за вами. Ми натомість звернемо увагу на певні тренди. На прикладі оновленого GS особливо помітно, як Lexus форсовано змінює імідж – марка молодшає вслід за клієнтами, орієнтуючись вже не на банкірів чи нафтових брокерів, а, скажімо, на успішних програмістів чи дизайнерів покоління Фейсбуку. Спорт-пакет до GS – це аеродинамічний набір з відповідної форми обвісами, дифузором, повітряними каналами, фактурним бампером, особливими колісними дисками і решіткою радіатора. Кожен із цих оригінальних елементів має конкретне аеродинамічне призначення (коефіцієнт аеродинамічного опору становить фантастичні 0,26 Cх). І на виході маємо таку собі автомобільну ексклюзивність GS на тлі дизайнерської одноманітності, що спостерігається останнім часом у конкурентів Lexus у преміум-сегменті з Європи – BMW, Audi, Mercedes. Зрештою, яка ще оцінка потрібна автомобілю, окрім захоплених чи зацікавлених поглядів автовласників і пішоходів, якими вони проводжають GS F Sport.
Салон. За допомогою системи безключового доступу Smart Entry потрапляємо у… просторий кабінет, принаймні таке складається початкове враження. Втім, інакше й бути не може, адже щодо Lexus вже давно виробився стереотип виробника виключно комфортабельних автівок. Всередині дорогі, якісні матеріали, оригінальні кольорові рішення, величезна кількість корисних опцій і налаштувань. Власне, перераховувати все, що є в салоні GS 350 F Sport, а тим більше, всілякі автомобільні банальності як для сучасного автопрому на кшталт двозонного клімат-контролю чи системи допомоги при паркуванні з графічними підказками не будемо, оскільки це б зайняло щонайменше дві шпальти тексту. Зауважимо лише, що в цій моделі зібрано всі останні знахідки автовиробників, які покликані забезпечити максимальний комфорт водію і пасажирам. Натомість зупинимося лише на тих деталях, які справді вразили. Насамперед це – найбільший в автоіндустрії 12,3-дюймовий мультимедійний дисплей, поділений на дві нерівні частини. Ліворуч – мапа навігатора, праворуч – список останніх дзвінків на мобільний чи меню аудіо-відео-програвача, або ж інформація про автомобіль (середня витрата пального, з похвилинною розбивкою у вигляді графіка, запас ходу тощо).
Керувати інформацією на екрані можна дистанційно за допомогою джойстика, що нагадує комп’ютерну мишку (елемент інтерфейсу Remote Touch). Він зручно розташований поруч із перемикачем АКП і в оновленій моделі має зручну підставку для руки.
Загалом від кількості інформації, яку авто пропонує запам’ятати водієві чи просто врахувати, попервах голова йде обертом. Утім, до різноманітних опцій дуже швидко звикаєш, адже всі вони працюють на підвищення комфорту. От, наприклад, вентильовані передні крісла мають величезну кількість електронних налаштувань, щось близько 15-16, включаючи підтримку попереку та боковин. Після зупинки двигуна крісло і кермо автоматично відсуваються так, щоб водієві було зручно вийти з авто. Із запуском двигуна електроніка автоматично надає кріслу тієї анатомії тіла, яка була зафіксована в пам’яті останньою. Без перебільшення водійське крісло GS F Sport, мабуть, найкомфортніше з тих, в яких доводилося кермувати.
Окремо варто сказати про звукові ефекти. Стрілка спідометра досягає до 200 км/год, а в салоні гробо…, даруйте, тиша як під час складання іспитів: звукоізоляція ідеальна. Зовсім інший звуковий ефект, якщо увімкнути унікальну 835-ватну аудіосистему відомої фірми Mark Levinson з 10-канальним підсилювачем. Всі 17 динаміків видають кришталеве звучання! Тут таки можна програвати музику з CD, USB, зовнішніх носіїв через лінійний вхід AUX, з мобільного телефону через Bluetooth. Одне слово, залишати салон цього авто не хочеться. Проїжджаєш 400 кілометрів без зупинок, а таке відчуття, ніби весь цей час сидів в офісі у затишному кабінеті.
Динаміка. Оскільки седан, який ми тестували, має позначку F Sport, а до того ж свого часу GS його визнали найпрудкішим на старті з-поміж серійних авто, ми, звісно ж, перевірили його на спринтерській дистанції. Зауважимо, що спорт-пакет, окрім аеродинамічних елементів у дизайні, це ще й більш потужні гальмівні механізми, потовщені амортизатори з посиленими пружинами та додаткова електроніка. Отже, спринт з місця до 100 км/год зайняв 6,6 с – нам забракло якихось 0,3 секунди, аби дотягнути до заявлених виробником 6,3 с.
Автомобіль із 317-сильним двигуном ми розігнали до 190 км/год, при цьому повністю втратили відчуття швидкості, здається, що седан «повзе» зі швидкістю 110–130 км/год, як авто чіпко тримається за асфальт. Системи стабілізації, курсової стійкості, адаптивна система підвіски працюють як годинник, не допускаючи жодного натяку на будь-яку істерику у випадку неадекватної поведінки водія (тест є тест, можна і похуліганити).
По-справжньому універсальним GS робить скромного вигляду круглий тумблер, що на центральній консолі. За його допомогою можна обрати один із чотирьох режимів їзди. Залежно від обраного режиму електроніка моментально перелаштовує віддачу акселератора, швидкість роботи автомат-коробки, управління кермом та жорсткість підвіски. Режим Eco оптимізує витрату пального, яка, за нашої відверто агресивної їзди протягом майже 1000 км тест-драйву, сягнула 12 л/на 100 км (виробник обіцяє 10,2 л у змішаному циклі). Режим Normal – найкращий варіант для щоденних поїздок. І, нарешті, Sport S/S+ покращують відгук двигуна на натискання педалі акселератора для швидшого прискорення – тут автомобіль і демонструє весь свій спортивний характер. Кермо стає максимально точним, як у гоночного авто, GS F Sport їде саме дути, куди його скеровуєш. Режим Sport S+ контролює роботу адаптивної регульованої підвіски (інакше кажучи, її жорсткість), електропідсилювача керма і системи управління динамікою автомобіля VDIM. Адаптивна регульована підвіска (AVS) з задньою «багаторичажною» оцінює профіль дороги, відстежує прискорення і гальмування. Результатом усіх цих електронних налаштувань стає практична відсутність неприємних кренів у поворотах на високій швидкості, автомобіль ідеально тримає трасу.
А завдяки широкій колісній базі, особливій підвісці та широким 18-дюймовим колесам GS F Sport напрочуд м’яко долає лежачих поліцейських, ямки і навіть великі вибоїни, попри порівняно невисокий кліренс – «кава на ходу» жодного разу не була розлита.
Зауважимо також безліч опцій GS F Sport (деякі встановлюються залежно від комплектації), які працюють на безпеку: система моніторингу сліпих зон (якщо в неї потрапляє авто в сусідній смузі, на бокових дзеркалах з’являється відповідна індикація), контролер тиску в шинах тощо.
Резюме. Оцінюючи ціну GSF Sport, даруйте за каламбур, певна річ, слід врахувати і таку її складову, як статус автомобіля. Не дарма в Україні вони становлять основу автопарків державних службовців, які запевняють, що живуть виключно на одну зарплату, як, наприклад, вітчизняні прокурори, і які за пострадянською традицією найчастіше купують саме автомобілі Lexus (про що свідчать останні їхні декларації), щоби, мабуть, засвідчити всім свій «особливий» статус. Утім, не статус нині є визначальним критерієм при виборі цієї марки. Зараз, особливо з появою оновленого модельного ряду, більшість віддає перевагу Lexus тому, що насамперед це надійні (що засвідчують відповідні міжнародні автомобільні рейтинги, в яких цей бренд стабільно на першому місці), стильні, інноваційні, драйвові і комфортабельні авто, що цілком виправдовують витрачені на них кошти. До того ж автомобілі Lexus поєднують у собі кілька характерів, як от протестований GS F Sport, що є не лише швидким автомобілем, а й седаном класу люкс. Шкода лише, що в Україні імідж цьому автомобільному бренду псують прокурори.
P.S. Через особливе завдання цього тест-драйву ми якось оминули мінуси, які є в будь-якому авто, і навіть преміум-класу. В Lexus GS F Sport не так комфортно, як низькорослим, перебувати дуже високим водіям чи пасажирам. Вочевидь, це наслідки особливої конструкції даху, що є до певної міри жертвою виробника заради спортивного дизайну і високих аеродинамічних характеристик авта.