«Суд на Бо Сілаєм подається Комуністичною Партією Китаю як частина її антикорупційної кампанії. Проте справжнє значення цього процесу у висвітленні актуальних дебатів про те, яким шляхом піде Китай у майбутньому. Зокрема, чи відродять жахливі політичні методи та тактику Великого Мао», – вважає експерт.
Женг Ванг зауважує, що «не зважаючи на те, що пан Бо та його сім’я самі були жертвами Культурної революції у 1960-х-1970-х, політичні методи пана Бо у 2007-2012 роках як партійного секретаря у місті-гіганті Чунцін повторювали багато із тих методів, що Мао використовував для мобілізації та управління китайським народом. Ці методи зробили пана Бо дуже популярним та сильним, проте також створили небезпечний шлях, по якому Комуністична партія може повернутися до старих методів Мао».
«Хоч ідеологія та політичні методи Мао для багатьох людей на Заході є анафемою, багато китайців все ще ностальгують за цим часом», – наголошує експерт. «Вони вірять, що Мао, який помер у 1976 році був єдиною людиною, хто поклав край століттю приниження Китаю і вони все ще не зрозуміли, що ці методи у новому Китаї, де вони будуть рівними, є цілком утопічними. Ніхто ніколи не обговорював та не сперечався щодо його нелюдської та злочинної поведінки та безжальних методів утримування Комуністичної партії при владі. До цих днів для багатьох китайців Мао є великим лідером, що зробив всього кілька помилок. Як наслідок, пан Бо міг використовувати політичні методи та тактику Мао для набуття всезагальної підтримки».
«Без повного національного осмислення злочинів Мао, сучасне керівництво Комуністичної партії може усунути пана Бо як політичного суперника, проте продовжувати використовувати політичну тактику пана Бо, для того щоб зміцнити свою власну владу», – вважає Женг Ванг.