Як пише «Коммерсанть-Украина», про призупинення роботи заводу повідомив голова профкому підприємства Віктор Шишкін.
"Є наказ щодо підприємства про призупинення роботи до 15 грудня", – сказав він.
Завод змушений був піти на такі заходи у зв'язку з тим, що 27 листопада російський "Регістр сертифікації на федеральному залізничному транспорті" (РСФЗТ) призупинив дію сертифікату на бічні рами візків вантажних вагонів КСЗ.
Це вже друга за останній рік заборона поставок української продукції в РФ.
Як пояснив виданню заступник керівника РСФЗТ Михайло Мельников, раніше при перевірці КСЗ було виявлено недотримання технології виробництва, остаточного приймання продукції і контролю її якості. У відомстві пообіцяли відновити дію сертифіката на українське вагонне литво за умови виконання комплексних заходів. На КСЗ повідомили, що чекають комісію з РФ вже сьогодні, 12 грудня.
Зупинка КСЗ негативно відбивається на українському вагонобудуванні в цілому, відзначає аналітик ІГ "АРТ-Капітал" Олексій Андрейченко.
"Це посилить падіння виробництва, яке спостерігається з початку року", – вважає експерт.
За підсумками 9 місяців виробництво вагонів в Україні вже скоротилося на 5%, а за підсумками року, згідно з оцінками Андрейченка, може показати падіння на 8-9%.
Зупинка КСЗ може негативно відбитися і на зарубіжних клієнтах підприємства. Тільки в I півріччі завод поставив близько 9,5 тис. вагонокомплектів на російський ринок – це 30% всього спожитого лиття в Росії, говорить глава російського агентства "Infoline-аналітика" Михайло Бурмістров.
"Українські заводи вже мають альтернативних постачальників з Китаю і США, тому їм нічого не загрожує, тоді як на російському ринку Завод металоконструкцій і Новокузнецький вагонобудівний завод, які в сумі виробляють близько 13% всього обсягу вагонів в Росії, не маючи власного лиття, матимуть проблеми з дефіцитом лиття", – пояснює експерт.
Зупинка КСЗ вигідна найбільшим російським вагонобудівників-"Уралвагонзавод" і "Промтрактор-Вагон", вважає Андрейченко.
"За останні кілька років ці виробники вагонів знизили свою залежність від українського литва. Наприклад," Промтрактор-Вагон "відкрив власне виробництво литва, а "Уралвагонзавод" сертифікував китайське лиття", – відзначає він.
Нагадаємо, раніше Запорізький феросплавний завод зупинив виробництво. Керівництво підприємства каже, що завод не може працювати через непомірні тарифи на електроенергію.