Останні десять років Росія постійно намагалася блокувати реформи ООН у сфері фінансування та витрат організації. На основі інтерв’ю з представниками організації та дипломатами, а також моніторингу її внутрішніх комунікацій, в Foreign Policy дійшли до висновку, що Російська Федерація могла отримувати несправедливі переваги у сфері забезпечення ООН продукцією літакобудівної галузі.
Експерти видання зауважують, що після закінчення «холодної війни» російські підприємці перетворили радянський спадок авіаційної індустрії на прибутковий бізнес. Низька ціна продукції, яка виробляється на території РФ створила умови, за яких західні виробники відмовилися від спроб конкурувати з РФ. Як наслідок, в даний момент російські компанії володіють 75% усіх контрактів із постачання для ООН гелікоптерами, які складають дуже вагому частку витрат організації.
Однак, як пише Foreign Policy, російська монополія також стикається з викликом сусідніх країн, наприклад України, де налагоджено виробництво подібних гелікоптерів. Крім того, внаслідок згортання місії в Афганістані, США та деякі держави Західної Європи (Німеччина, Франція, Італія, Іспанія) також шукають нові ринки збуту. Ці країни висловлюють заклопотаність щодо того, що ООН надає безроздільну перевагу Росії у галузі авіапромисловості. Вони наголошують на тому, що вже самі стандарти організації фактично описують товар російського виробництва, а уповноважені ООН з відбору продукції часто є особами економічно зацікавленими. Названі держави вимагають якомога швидшої реформи системи селекції виробників.
Згідно з думкою експертів Foreign Policy, дискусія стосовно комерційного використання ООН Росією представляє собою «класичний» випадок недостатньої гнучкості організації щодо реформування фінансового сектору. Це пов’язано зокрема з тим, що представники Об’єднаних Націй побоюються вступати у відкриту конфронтацію із державою, співпраця з якою є важливим чинником у вирішенні цілої низки критичних проблем міжнародного характеру.