За словами Козака, на Колегії міністрества одне з питань, які розглядалися, – стан вітчизняних автомобільних доріг та заходи з приведення їх до нормальної якості для задоволення потреб населення, обговорювався й європейський досвід: нормативи будівництва та норми утримання доріг, а також джерела фінансування.
Козак також зауважив, що міністерство вивчає досвід європейських країн, де мінімальний акциз на дизельне паливо складає приблизно €350 за тонну, а в Україні лише 46 євро/т.
«Як приклад, було зазначено, що в Європі існує акциз на дизельне пальне, який у рази, у десятки разів, у деяких країнах вище, ніж у нас. Отже, розглядалося питання комплексно. А ніяких ініціатив Мінінфраструктури не робило і не буде робити, оскільки це прерогатива Кабінету Міністрів», – зазначив Козак та додав, що для підвищення акцизних зборів уряд має передусім вивчити питання добробуту наших громадян та інші аспекти.
«Все залежить від того, як формуватиметься бюджет, які будуть доходи у населення у подальшому, і вже потім це питання стоятиме на порядку денному. На сьогодні ж Міністерство інфраструктури питання підвищення акцизу на дизельне пальне поки що не ставить. А на бензин – навіть не розглядає», – наголосив міністр.
Як повідомлялось, нещодавно Козак заявляв, що Мінінфраструктури подало до Кабінету міністрів пропозицію про підвищення акцизного збору на світлі нафтопродукти.
За словами міністра, йдеться про поетапне збільшення акцизів до рівня мінімальних середньоєвропейських ставок – адже в Україні найнижчі збори на паливо, в порівнянні з іншими країнами Європи.
Якщо в Україні ставка акцизу за тонну бензину становить €198 (для дизельного палива – €46-98), то в ЄС в середньому – €466 за тонну (і €375 за тонну дизпалива). Наприклад, у Німеччині акцизна ставка за тонну бензину становить €851, а за тонну дизпалива – €534, в Польщі – €494 і €375 відповідно.
«Зрозуміло, що у нас і зарплати нижчі, проте розглянути питання підвищення акцизу необхідно», – заявив міністр.
Акциз на нафтопродукти був введений 2011 року, до цього діяв транспортний збір із кожного автовласника. У березні прем'єр-міністр Микола Азаров заявляв, що кожен автовласник сплачує на рік 992 грн акцизного податку, за які можна здійснити ямковий ремонт приблизно 5 кв. м дороги, капітальний ремонт приблизно 1,5 кв. м або ж побудувати приблизно 2,5 см дороги першої категорії.
Опозиція вважає, що ініціатива Міністерства інфраструктури щодо підвищення акцизів на нафтопродукти пов’язана з тим, що влада не має ресурсів для виконання доходної частини держбюджету.