Кораблі з паливом з Росії зупинялися в Північній Кореї – Reuters

20 Вересня 2017, 20:50

Вісім кораблів Північної Кореї, завантажених паливом, могли перевозити паливо з Росії в КНДР, незважаючи на міжнародні санкції. Про це з посиланням на неназваних американських чиновників повідомляє Reuters.

Агентство не має даних про те, що судна Північної Кореї вивантажували паливо в північнокорейських портах. Кораблі спочатку йшли за маршрутом в Китай і Південну Корею, однак пізніше змінили курс. Змінювати напрямок руху посеред шляху не заборонено. До того ж, невідомо, де в країні було відвантажене паливо з Росії.

Однак, чиновники США стверджують, що зміна курсу посеред рейсу – це тактика, яку режим КНДР використовує, щоб обійти міжнародні санкції, введені через ядерну програму Пхеньяна.

Зміна курсу, а також використання великої кількості офшорних компаній в поставках ускладнює можливість відстежити, скільки палива було поставлено в Північну Корею.

"Намагаючись отримати прибуток, режим у Північній Кореї використовує мережі доставки, щоб імпортувати і експортувати товари. Країна використовує тактику обману, щоб затуманити істинне походження цих товарів. Пхеньян постійно фальсифікує дані про ідентифікацію суден і документації", – сказав помічник міністра фінансів США Маршалл Біллінгслі .

Reuters з посиланням на дані про пересування вказує, що вісім суден КНДР вирушили з порту у Владивостоці з пальним на борту і вказали своїм пунктом призначення Китай або Південну Корею. Але покинувши води Росії, кораблі опинилися в північнокорейських портах Кімчхек, Чхонджин, Хіннам і Наджин. Жоден з них не пішов в Китай, натомість вони повернулися в Росію.

У всіх судів на борту було дизельне паливо. Про це виданню повідомило джерело в Владивостоці. Їх вантажопідйомність варіювалася від 500 тонн до 2 тисяч тонн. Одним з кораблів був Ma Du San, який належить північнокорейській компанії Korea Kyongun Shipping Co. Він взяв на борт 545 тонн палива у владивостоцькому терміналі "Перша Річка", який належить "Незалежній нафтогазовій компанії".

У розпорядженні Reuters виявився документ про завантаження вантажу. Він датований 19 травня. Ma Du San отримав свій вантаж з Хабаровського НПЗ. У документах російської Інформаційної системи державного портового контролю північнокорейське судно вказало, що направляється в китайський порт Чжаньцзян. Але замість цього судно прибуло в Кімчхек.

Нагадаємо, 11 вересня Рада безпеки ООН проголосувала за чергове посилення санкцій проти Північної Кореї через її ядерні і ракетні випробування. Уже дев’ятий пакет таких санкцій члени Ради безпеки підтримали одноголосно. США, що були автором проекту резолюції про це, помітно пом’якшили свою первісну пропозицію, щоб здобути підтримку Росії і Китаю, які мають у Раді безпеки право вето і давали знати, що заблокують надто суворі санкції. Нові санкції запровадили як реакцію на випробування Північною Кореєю 3 вересня водневої бомби – термоядерного вибухового пристрою, що, за твердженням Пхеньяна, придатний до встановлення в боєголовку балістичної ракети.