ДП «Укрзалізничпостач» 23 червня за результатами тендеру уклало низку угод з ПП «ОККО-Бізнес Контракт» на постачання дизельного палива у 2015 році на загальну суму 1,52 млрд грн. Про це повідомили у «Віснику державних закупівель».
Фірмі з групи Віталія Антонова (концерн «Галнафтогаз») замовлено 80 тис. т дизпалива за ціною 18,999 тис. грн/т.
За інформацією порталу Оilnews, станом на дату підписання угод середня гуртова ціна на дизель складала близько 20 тис. грн/т.
Угоди підписані по восьми лотах із запланованих 10, закупівля ще по двох наразі проходить оскарження в АМКУ: скаргу подала одна з відхилених компаній, «Дайджест Груп», деталі скарги поки невідомі, розгляд справи відбудеться тільки через місяць.
На участь у тендері окрім «ОККО» подавалися ще шестеро учасників, усі з дорожчими пропозиціями. П’ятеро з них були відхилені.
У тому числі вперше не допустили до участі й постійного постачальника залізниці – компанію «Вог Аеро Джет» нардепа Ігоря Єремєєва.
«Вог аеро джет» вже мало підряд на постачання дизелю залізничникам на весь 2015 рік, вигравши у березні тендер вартістю 2,4 млрд грн. Ті торги були проведені після грудневого призначення міністром інфраструктури Андрія Пивоварського, який раніше був гендиректором «Континіуму» Єрємєєва.
Однак «Укрзалізниця» вирішила заново обрати постачальника палива і провела нові відкриті торги. Їх було оголошено 3 березня, наступного дня після укладання вищевказаної угоди з «Вог аеро джет».
Акцепт пропозиції «ОККО» було зроблено 12 червня, при цьому заявку «Вогу» було відхилено через формальні претензії. Фірма Єремєєва не подала забезпечення пропозиції конкурсних торгів, натомість надала зміни до гарантії виконання зобов’язань по сплаті цього забезпечення, де гарантом виступає банківська установа, що не відповідає умовам тендеру. Про який банк ідеться – у протоколі відхилення не уточнили.
І вже через кілька днів після відхилення заявки «Вогу» стало відомо про критичну ситуацію із дизпаливом від Єрємєєва: у запасі лишалося 1,192 тис. т при планових резервах в 18 тис. т, чого мало вистачити лише на кілька годин роботи в масштабах країни. За словами очільника залізниці Максима Бланка, проблема з пальним виникла через тимчасові недоліки у роботі Укрзалізничпостачу і питання вирішили через екстрені переговори з постачальником з приводу збільшення постачань.