Колесніков збирається покращити аеропорти Одеси та Дніпропетровська на $300-400 млн

10 Грудня 2012, 10:47

"Проект ще не закінчений, але смуга коштує в середньому $ 150-200 млн. Приватний капітал буде брати участь у будівництві терміналів", – сказав  Колесніков, пише видання  «Комерсант-Україна»

19 листопада Кабінет міністрів схвалив концепцію програми розвитку аеропортів на період до 2023 року. Згідно з документом, у період з 2013 по 2017 рік "Одеса" повинна отримати 1,67млрд  грн, "Дніпропетровськ" – 1,82 млрд грн, "Сімферополь" – 1,99 млрд грн.

Інвестиції в інші регіональні аеропорти до 2023 року не перевищують 200-500 млн грн.

За даними Державіаслужби, за підсумками 10 місяців цього року аеропорт "Одеса" перевіз 778,5 тисяч пасажирів (+9,3%). Це четвертий в країні аеропорт за пасажиропотоком  – після "Борисполя", "Сімферополя" та "Донецька". Довжина його ЗПС складає 2,8 км.

Аеропорт "Дніпропетровськ" прйиняв 372,3 тис. пасажирів (+5,2%) і посідає восьме місце після "Жулян", "Львова" та "Харкова". Довжина ЗПС аеропорту – 2,85 км.

"В обох аеропортів є приватні інвестори. У 2011 році маловідома компанія Odessa Airport Development, яку учасники ринку пов'язують з місцевим бізнесменом Борисом Кауфманом і його партнером по бізнесу Олександром Грановським, стала співвласником спільного підприємства з реконструкції аеропорту "Одеса". Інвестор планував, зокрема, побудувати новий термінал за $ 45 млн. Однак роботи почалися тільки через рік, після того як місцева влада пообіцяла розірвати договір з інвестором за невиконання зобов'язань. Слід зазначити, що подовжити існуючу смугу до 3,2 км спочатку зобов'язався саме інвестор", – пише видання.

Одеський аеропорт дійсно потребує нової смуги, вважає голова асоціації "Аеропорти України" Анатолій Троценко. "Смуга була побудована в 60-х роках, і з тих пір її не ремонтували капітально. Покриття потребує ремонту кожні 20 років, воно вже втратило свою несучу здатність", – пояснює експерт.

А ось "Дніпропетровськ" – єдиний в Україні аеропорт, що знаходиться в приватній власності, – розвивається недостатньо активно, вважають експерти. "У 2009 році компанія "Галтера", афілійована із співвласником Приватбанку Ігорем Коломойським, придбала 95% акцій авіакомпанії "Дніпроавіа" за $ 7,4 млн. На балансі авіакомпанії був і аеропорт "Дніпропетровськ". Згідно з умовами конкурсу, новий власник компанії повинен був інвестувати кошти в реконструкцію аеропорту. Планувалося, в тому числі, побудувати нову ЗПС довжиною 3,26 км. Однак в останні роки керівництво аеропорту не заявляло про плани будівництва нового терміналу", – відзначає видання.

Сенсу витрачати великі кошти з держбюджету на дніпропетровський аеропорт немає, вважає експерт Центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк. "Він знаходиться всього в 250 км від аеропорту" Донецьк", в який було вкладено багато коштів, а зараз він практично порожній, – нагадує експерт. – Крім того, зростання його пасажиропотоку стримує, в тому числі, і політика керівництва аеропорту: багато авіакомпаній не можуть туди літати, тоді як належать акціонерам аеропорту компанії "АероСвіт" і "Дніпроавіа" виконують рейси без проблем ". Наприклад, проблеми з отриманням дозволу на польоти в цей аеропорт були у авіакомпанії МАУ. Аеропорт мотивував свою відмову реконструкцією ЗПС, але тоді в суперечку довелося втрутитися Антимонопольному комітету. Авіакомпанії "Ютейр-Україна" вже не перший рік не вдається почати польоти в це місто: "Звернення до Антимонопольного комітету нам не допомогли", – розповів гендиректор авіакомпанії Юрій Блаженко.