Колесніков запевняє, що державні аудитори не вміють правильно рахувати гроші

6 Березня 2013, 10:06

"Всі аеропорти Туреччини і ОАЕ були побудовані "на виріст". Скоро "Бориспіль" передадуть у концесію, це допоможе його розвитку, і пасажиропотік зросте", – впевнений Колесніков, пише "КоммерсантЪ-Украина".

У прес-службі "Борисполя" пояснили, що "горизонт планування" при розвитку аеропортів зазвичай становить 15-20 років, і будівництво аеропорту ведеться з урахуванням майбутніх потреб авіакомпаній та пасажирів.

"У 2016 році пасажиропотік через термінал D досягне піку, а до 2020-го пасажиропотік всього аеропорту складе 15 млн осіб", – зазначили в прес-службі "Борисполя".

Втім, експерти називають прогноз представників "Борисполя" нереалістичним. Щоб до 2020 року збільшити пасажиропотік удвічі, аеропорт повинен щороку нарощувати його на 13-15%, або на 1 млн осіб. Для порівняння, у минулому році пасажиропотік "Борисполя" навіть з урахуванням вболівальників Євро-2012 виріс всього на 5% (0,4 млн осіб). "Досягти такої динаміки буде вкрай складно, враховуючи активний розвиток аеропорту "Жуляни", в який перебралася частина перевізників. Наприклад, в кінці минулого року "Трансаеро" перевело всі свої рейси в "Жуляни"- це близько 150 тис. пасажирів, яких Бориспіль недорахується в 2013 році", – зазначає експерт Центру політичного і економічного аналізу Вадим Слободянюк.

Крім того, винним у тому, що реконструкція аеропорту невдало спланована, Колесніков вважає попередній склад Кабінету міністрів. Так, будівництво терміналу D почалося ще в 2005 році. "Коли було створено Міністерство інфраструктури, 60% роботи по терміналу D вже було виконано – нам необхідно було тільки завершити почате", – пояснив Колесніков.

Реконструкцію не можна проводити за держкошти, пояснюють у Рахунковій палаті, а також стверджують, що кошти були використані неефективно через недостатній контроль з боку Міністерства інфраструктури та Нацагентства з питань підготовки до проведення в Україні фінальної частини Євро-2012. Ці органи не притягнули приватні інвестиції, а єдиними джерелами фінансування реконструкції аеропорту стали держбюджет і кредит Японського банку, взятий під гарантії уряду ще в 2005 році. Але в "Борисполі" заперечують, що фінансування будівництва, зокрема терміналу D, здійснювалося без залучення бюджетних коштів, на власні і кредитні ресурси, які підприємство обслуговує за рахунок своєї діяльності. Про недостатній контроль з боку держави, на думку представників "Борисполя", говорити також не можна – всі проекти будівництва узгоджувалися в Кабміні.

У прокуратурі Київської області вчора заявили, що вже знають про заяву Рахункової палати, але все ще чекають офіційних актів перевірки.

Як повідомлялось, Рахункова палата провела аудит ефективності використання коштів державного бюджету на розвиток міжнародного аеропорту «Бориспіль» у 2009-2012 роках і  встановила, що через недостатній державний контроль 3,7 млрд грн. використані неефективно та з порушенням законодавства.

Також Рахункова палата зауважила, що існують ризики непогашення аеропортом кредитних зобов'язань, які на сьогодні становлять близько 4,3 млрд. гривень. Надалі це може призвести до перекладання цих зобов`язань на державний бюджет.