Міністерство опублікувало для громадського обговорення проект наказу, згідно з яким перевізники на міжнародні напрямки будуть відбиратися не Державною авіаційної службою (ДАС), а спеціальною конкурсною комісією. Крім представників ДАС, в неї будуть входити і чиновники міністерства. Сам конкурс також буде оголошуватися Мінінфраструктури, а його результати повинні бути опубліковані протягом 10 днів після закінчення прийому документів учасників.
Як заявив віце-прем'єр – міністр інфраструктури Борис Колесніков, зміна порядку розподілу міжнародних призначень викликана неефективною роботою ДАС в цьому напрямку.
"Вони там так займалися цим питанням, що я навіть говорити про це не хочу", – заявив він.
За словами Колеснікова, у подальшому діяльність служби повинна бути обмежена питаннями безпеки авіаперевезень: "Комерційним розвитком аеропортів, авіацією в цілому повинно займатися міністерство".
Мінінфраструктури пропонує обмежити п'ятьма роками термін дії дозволів на експлуатацію міжнародних ліній. Зараз ДАС видає призначення безстроково, і авіакомпанії деколи їх не використовують, зазначає Колесніков.
"Всі видані безстрокові дозволи ми, звичайно, скасовувати не будемо, – запевняє Колесніков. – Але ми хочемо позбавити певних призначень деякі компанії, на які пасажири не перестають скаржитися". Рішення про скасування призначення також буде приймати комісія.
В авіакомпаніях вважають, що видавати призначення всього на п'ять років безглуздо, адже це дуже маленький термін, за який компанія не встигне отримати бажаний прибуток.
Загалом в авіакомпаніях зазначають, що нинішню систему видачі призначень не можна назвати прозорою, а тому зміни необхідні.
"Приміром, у ДАС не завжди вважають за потрібне повідомляти про причини відмови в призначенні", – розповідає джерело в одній з найбільших авіакомпаній.
В авіакомпаніях кажуть, що часто перевізники дізнаються про проведений раніше конкурс вже з систем бронювання квитків. "Тобто ми бачимо, що один з перевізників переміг на маршруті, який зацікавив би і нас", – відзначає джерело.
Наприклад, про те, що в липні авіакомпанія "Ютейр-Україна" отримала призначення на маршрут Київ-Москва, деякі авіакомпанії дізналися зі ЗМІ. А авіакомпанія МАУ протягом декількох років отримувала відмови ДАС в дозволі на польоти в Москву. Відомство пояснювало це недостатньою кількістю слотів або обмеженнями міжурядової угоди, хоча в 2008 році на цей напрямок була призначена Windrose, а МАУ допустили на цей маршрут тільки навесні 2011 року.
Нагадаємо, як повідомляв у січні Євробюлетень, у Європі авіакомпанії моделі low-costперевозять до 50% всіх пасажирів. В Україні ж їхня частка не перевищує 10%.
У травні Колесніков обіцяв за 2,5 роки збільшити обсяг low-cost авіаперевезень до 5 млн пасажирів.