«На 94-й березневій сесії Венеціанська комісія, серед інших, розглядала питання і про розмежування політичної та кримінальної відповідальності. Це питання розглядалося в Комісії планово, на запит Комітету з юридичних питань і прав людини ПАРЄ. Хочу особливо підкреслити, що це не має прямого відношення до Юлії Тимошенко, як це подала в українських ЗМІ опозиція», – пояснив Ківалов.
«У своєму висновку, про який так багато пишуть в пресі, Венеціанська комісія спробувала визначити єдині критерії для розмежування політичної та кримінальної відповідальності для всіх держав-членів Ради Європи», – сказав Ківалов.
Він пояснив, що в документі зроблено порівняльний огляд правил «кримінальної» відповідальності міністрів різних країн Європи, зокрема й України.
Він також акцентував увагу на тому, що під час розгляду питання були наведені приклади з декількох країн, а не тільки України.
«Крім того, у висновку Комісії при розгляді питання про застосування правил про кримінальну відповідальність міністрів на практиці наведені приклади притягнення міністрів різних держав до відповідальності, а саме, згадується про справи щодо міністрів Франції, Данії, Ісландії та України.
«Венеціанська комісія розглядала питання про розмежування політичної та кримінальної відповідальності з точки зору порівняльного конституційного права, і не потрібно надавати політичного забарвлення професійній роботі європейських юристів», – заявив Ківалов.
«Висновок Венеціанської комісії слід сприймати, як результат своєрідного дослідження, проведеного професійними юристами з різних країн, а не шукати політичне підгрунтя там, де його немає і використовувати такий авторитетний орган Ради Європи у своїх приватних інтересах», – резюмував Ківалов.
Нагадаємо, 11 березня Венеціанська комісія опублікувала рекомендації з приводу поділу політичної та кримінальної відповідальності високопоставлених державних діячів. Члени комісії також розкритикували практику жорстких покарань за звинуваченням в «перевищенні влади», відзначивши, що члени уряду повинні мати право на помилку без загрози кримінального переслідування.