Кількість “джинси” в ефірі кримських телеканалів у грудні зросла майже вдвічі

18 Січня 2013, 15:19

Автори звіту відзначають, що у новинах регіональних телеканалів у грудні не виявилося нових тенденцій.

«Державні регіональні компанії піарили владу. Приватні телеканали працювали по-різному: харківський Simon другий місяць відмовляється від трансляції замовних матеріалів, тоді як кримський «Неаполь» збільшив кількість джинси у своєму ефірі вдвічі. Найпроблемнішим стандартом для всіх редакцій залишається «баланс думок і точок зору». Найкраще у регіональних журналістів виходить дотримуватися стандартів оперативності й точності», – йдеться у звіті.

У ході моніторингу було проаналізовано новини на телеканалах Криму («Неаполь», ДТРК «Крим», Чорноморська ТРК), Львова (ЛОДТРК, ZIK, ТРК «Люкс»), Харкова (ХОДТРК, 7 канал, Simon).

Так, згідно з результатами моніторингу, у грудні ефір харківських телеканалів майже очистився від джинси: із 150 сюжетів, що їх оцінювали медіаексперти, тільки шість матеріалів мають ознаки замовності (4%). Тоді як у антирекордному передвиборному жовтні в харківських новинах було 63% сюжетів із ознаками політичної й комерційної (значно менше) замовності. 

Кількість замовних матеріалів в ефірі львівських каналів хоча впала після виборів, однак сюжети з ознаками замовності в грудні залишилися в ефірі всіх трьох досліджуваних телекомпаній. Медіаексперти віднесли 9% сюжетів до замовних (у листопаді – 7%, у передвиборному жовтні – 18%). Найгірші показники у ЛОДТРК – 16% сюжетів містили ознаки політичного замовлення.

Кількість джинси в ефірі кримських телеканалів у грудні (28%) зросла майже вдвічі порівняно з листопадом (15%). Медіаексперти віднесли до замовних матеріалів сюжети з піаром місцевої влади, власників телеканалів та їхніх політичних патронів.

Згідно з моніторингом, «Неаполь» у грудні дав найбільше сюжетів із ознаками замовності – 35% (у листопаді – 18%). Майже третина сюжетів (31%) в ефірі Державної телерадіокомпанії «Крим», на думку експертів, є замовними.  ТРК «Чорноморська» в грудні видала в ефір найменше джинси серед кримських каналів – 13%.

Медіаекперти відзначають, що найнижчі показники стандарту балансу думок і точок зору в Криму – середній показник трьох телеканалів – 0,34 бали. З них найгірше з балансом у державного мовника ДТРК «Крим» – 0,26. Це найнижчий результат серед 9 досліджуваних телеканалів.

Найкраще дотримуються стандарту балансу думок львівські журналісти – середній показних по регіону – 0,60 бали. Абсолютний лідер серед 9 каналів – ZiK – 0,69 бали.