Минулого тижня в соцмережах поширювали фото книжки «Проектування російського кіно. Художник-постановник і матеріальне середовище у німих фільмах» Елеанор Різ. Проблема полягала в тому, що на обкладинці британської книжки про російське кіно розмістили кадр з фільму Сергія Ейзенштейна «Генеральна лінія», що зображує краєвид Харківського Держпрому.

Обкладинка з Держпромом і нова обкладинка
Ситуація набула розголосу, письменниця Настя Мельниченко закликала писати у видавництво Bloomsbury з поясненням некоректності такої обкладинки, що легітимує російські імперські амбіції.
Реакція видавництва була на диво швидкою. Уже за кілька днів ті, що писали листи, отримали відповідь. Представниця видавництва перепросила за помилку і зауважила, що книжку вилучать з продажу і замінять обкладинку. На сайті видавництва вже розміщена нова обкладинка.
Цей випадок показує, як важливо домагатися відновлення справедливості щодо української спадщини – у музейних експлікаціях, курсах славістики, академічних дослідженнях західних науковців. Росія використовує чимало ресурсів для фальсифікації історії, але доброчесність і репутація досі цінні у західному світі, тож кілька листів громадськості справді можуть змінити ситуацію на нашу користь.