Вчені з університетів Каліфорнії і Вашингтона представили доповідь про те, що їм вдалося «зламати» комп'ютери транспортних засобів. За словами фахівців, що більше розвиваються різні системи і збільшується кількості електроніки, то стрімкіше зростає і ризик того, що автомобілі почнуть «зламувати». З доповідей вчених випливає, що зараз через один і той самий порт зловмисник може закачати в машину і шкідливі програми.
Всесвітня павутина вже кишить новинами про таку собі програму CarShark. Вона дозволяє виробляти з автомобілем неймовірні речі. Наприклад, пускати в салон гаряче повітря, глушити двигун, міняти свідчення спідометра і навіть блокувати двері й не давати пасажирам вийти з машини.
Втім, для кіберзлочинців така інформація була не особливо цікавою, адже для доступу до комп'ютера автомобіля необхідно пробратися в салон і підключитися до порту OBD-II.
Зацікавлення пожвавилося з появою новини, яку оприлюднили фахівці Рутгерського університету та Університету Південної Кароліни.
Вчені стверджують, що автомобіль можна зламати дистанційно навіть під час руху авто. Слабкою ланкою, якою можуть скористатися зловмисники, виявляється, є датчики тиску шин, які масово встановлюються на сучасні авто. Датчики передають інформацію радіочастотами, які використовуються електронним блоком керування автомобілем.
Саме за допомогою цього сигналу, фахівці з університетів відстежили два різних транспортних засоби і втручалися в передачу інформації.
Поки що йдеться про те, що можна «запеленгувати» положення будь-якого автомобіля. Але зловмисники теоретично можуть спотворити дані, що передаються і «запалити» на панелі приладів датчик несправності системи. У крайньому випадку таке втручання може викликати збій у роботі бортового комп'ютера.
Від масштабних проблем поки що рятує те, що датчики мають дуже короткий час увімкнення. Вони передають інформацію не частіше, ніж раз на 60-90 секунд.