«Діяльність центральних і місцевих органів влади в 2009-2010 роках з будівництва і розвитку Харківського метрополітену була незадовільною і непослідовною й не забезпечила ефективного використання коштів держбюджету», – сказано в повідомленні.
За даними відомства, за останні 5 років планувалося завершити 7 об'єктів будівництва метро в Харкові, однак в експлуатацію було введено лише одну ділянку – від станції «23 серпня» до станції «Олексіївська».
Рахункова палата зазначає, що будівництво харківського метро регулювалося Держпрограмою розвитку мережі метрополітенів на 2006-2010 роки і Держпрограмою підготовки до чемпіонату Європи 2012 року з футболу.
Разом з цим, на думку аудиторів, ці програми були формальними і не узгоджувалися між собою.
Відповідно до повідомлення, через незначне фінансування постійно переносяться строки здачі об'єктів, збільшується їх залишкова вартість і дорожчає підтримка підземних вироблень у безаварійному стані.
«Тільки в 2009-2010 роках на підтримку в безаварійному стані ділянки між станціями «Олексіївська» та «Проспект Перемоги» направлено 6,4 млн гривень», – сказано в повідомленні.
Крім того, колегія Рахункової палати зазначає, що фінансування з держбюджету будівництва метро на умовах позики місцевій громаді фактично перетворилося в безплатну допомогу.
Рахункова палата також заявляє, що продовження будівництва метро в Харкові не значиться ні в списку пріоритетних до кінця 2012 року інвестпроектів, ні в програмі підготовки до ЧЄ-2012 з футболу (починаючи з 2011 року), тому не відомо, коли буде побудовано ділянку від станції «Олексіївька» до станції «Проспект Перемоги», який готовий поки на 7%.
Як повідомляло агентство, станцію «Проспект Перемоги» на Олексіївській лінії влада Харкова мають намір ввести в експлуатацію наприкінці 2011-початку 2012 року.