Катастрофа під Тегераном. Шмигаль сказав, коли Україна активізує перемовини з Іраном

11 Червня 2020, 17:08

Україна активізує перемовини з Іраном щодо катастрофи літака МАУ після послаблення карантинних обмежень. Про це заявив прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час пресконференції «100 днів уряду», передає Громадське

 

«Перемовини з іранською стороною не припинялися, хоча були ускладнені коронавірусом, тобто не було змоги контактувати безпосередньо. Всі перемовини були переведені у віртуальний режим, що ускладнило змогу і по передачі матеріалів, і по передачі так званих «чорних скриньок». Але на сьогодні з іранською стороною досягнуті доволі добрі просування у цій справі», — сказав Шмигаль.

 

Він додав, що домовленість про «чорні скриньки» на порядку денному, і цим питанням особисто займається міністр закордонних справ

 

Нагадаємо, літак Boeing 737 МАУ розбився незабаром після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані 8 січня. Лайнер виконував рейс Тегеран-Київ (PS 752). Загинули всі пасажири та екіпаж. За попередньою інформацією, мова йде про 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. На борту перебували громадяни сімох країн: України (11 осіб, включно з дев’ятьма членами екіпажу), Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, Німеччини та Великої Британії. МАУ оприлюднила імена загиблих членів екіпажу та список пасажирів.

 

Як свідчить звіт іранської сторони, літак зайнявся перед катастрофою і намагався повернутися в аеропорт. На загоряння перед катастрофою вказують повідомлення очевидців, а траєкторія польоту свідчить про те, що лайнер збирався повернутися в аеропорт вильоту. Водночас, екіпаж літака не повідомляв про незвичайні обставини під час польоту. Після зіткнення з землею стався вибух.

 

Своєю чергою, у МАУ заявили, що літак був справний, і не припускають помилку екіпажу.

 

У Раді національної безпеки й оборони озвучили кілька основних версій: ураження ракетою, зіткнення з БПЛА, вибух двигуна з технічних причин або терористичний акт усередині авіалайнера. 

  

МАУ призупинила рейси до Тегерана на невизначений термін. Уряд ухвалив рішення  з 9 січня припинити роботу українських авіакомпаній у повітряному просторі Ірану. Воно буде переглянуте після з'ясування причин трагедії.

   

Офіс генпрокурора розпочав досудове розслідування. Мова йде про ч. 3 ст. 276 КК (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).

 

Україна та Іран домовилися координувати дії слідчих груп обох країн, щоб з'ясувати причину аварії.

 

9 січня до Ірану у складі пошуково-рятувальної групи прибули 45 українських фахівців, зокрема з Державної авіаційної служби, Національного бюро розслідувань авіаційних подій та інцидентів з цивільними повітряними суднами та представники МАУ.

 

9 січня американський високопосадовець повідомив журналістам, що американські супутники виявили в Ірані запуск двох ракет незадовго до падіння літака.

 

У міжнародній групі журналістів-розслідувачів Bellingcat заявили, що літак могли збити ракетою із секретної іранської військової бази IRSG. Прем'єр-міністри Канади та Великої Британії Джастін Трюдо і Борис Джонсон заявили, що літак був збитий іранською ракетою, можливо, ненавмисно.

 

Президент Володимир Зеленський заявив, що версія про влучання ракети в літак Boeing 737 МАУ не виключається, але станом на сьогодні – не є підтвердженою. Згодом посольство США в Україні передало Зеленському дані щодо авіакатастрофи літака.