Катастрофа літака під Смоленськом. РФ вирізала зі звіту момент запису, що свідчить про вибух – GP

25 Жовтня 2017, 07:28

На прохання російської сторони момент надзвичайно різкого зростання тепла, зареєстрований датчиком температури в літаку президента Леха Качинського, виявлений на 4,5-секундному запису реєстратора, було вирізано зі звіту попередньої польської комісії з розслідування Смоленської катастрофи. Про це повідомляє Onet.pl із посиланням на видання Gazeta Polska.

Як зазначається, цей запис може свідчити про вибух на борту урядового Ту-154 ще до удару літака об землю.

"Різкий стрибок температури складно раціонально пояснити будь-якими іншими причинами, ніж вибух, особливо коли він почав серію аварій, зареєстрованих на бортових приладах. Ці аварії сталися тоді, коли зафіксовано останній сигнал системи TAWS (система попередження про наближення землі). Тому, різке, незрозуміле підвищення температури було не наслідком, а причиною зупинки роботи всіх найважливіших бортових систем ТУ-154", – підкреслює видання.

Як зазначається, параметрами польського "чорного ящика" спочатку зацікавилися росіяни і порадили попередній польській комісії вирізати частину запису.

"Цей 4,5-секундний фрагмент із різким зростанням температури, який був вилучений з ініціативи Росії, знайдений у матеріалах польської комісії з розслідування авіакатастрофи", – йдеться в повідомленні.

Нагадаємо, 15 жовтня  голова Міноборони Польщі Антоній Мацеревич заявив, що польська комісія виявила запис моменту вибуху на бортовому самописці літака Ту-154, в результаті аварії якого в Смоленській області загинув президент Польщі Лех Качинський.

Раніше у Польщі анонсували оприлюднення результатів розслідування Смоленської катастрофи. Тоді Мацеревич, зокрема, наголосив, що на підставі зібраного матеріалу оброблено цифрову структуру літака.

Літак Ту-154 польського президента Леха Качинського розбився 10 квітня 2010 року під Смоленськом. Загинули 96 людей – 88 пасажирів і вісім членів екіпажу. Серед загиблих – президент, його дружина і частина керівництва країни. У січні 2011 року контрольована російською владою МАК оприлюднила остаточний звіт про причини Смоленської трагедії, в якій всю провину за катастрофу польського урядового літака Ту-154 поклала на польську сторону, не побачивши жодної вини в діях росіян. Згодом у Росії заявили, що не видадуть Польщі уламки літака Качинського.

7 березня 2016 року у Варшаві розпочалося повторне розслідування Смоленської катастрофи. Міноборони Польщі оприлюднило відеозапис зустрічі колишнього прем'єра країни Дональда Туска з російським президентом Владіміром Путіним і Сєргієм Шойгу, який обіймав у той час посаду голови МНС, в день Смоленської катастрофи.

Міністр оборони Польщі Антоні Мацеревич заявив, що записи розмов Туска і Путіна в день Смоленської катастрофи суперечать підсумкам розслідування. 21 березня 2017 року Міноборони Польщі звинуватило Туска в злочинній бездіяльності у справі щодо Смоленської катастрофи. Мацеревич заявив, що голова Євроради заключив з Путіним нелегальну угоду на шкоду Польщі і повинен за це відповісти.