Катастрофа АН-148 вигідна російським конкурентам

14 Березня 2011, 14:35

АН-148 є ближньомагістральним реактивником, місткістю 85-100 пасажирів та дальністю польоту 3500 км. Фактично, ближньомагістральні лайнери — це єдина ніша на світовому ринку авіаперевезень, поки що не окупована літаками виробництва Boeingчи Airbus.

На час розробки Ан-148 єдиним серйозним конкурентом був бразильський Embraer. Ан-148 відстає від свого головного конкурента на три роки, але має низку конкурентних переваг – Ан-148 на 25-30% ефективніший за конкурента, і майже на $10 млн дешевше (Emraerу- $36-40 млн, АН-148 – $24-25 млн.)

Бразильцям швидко вдалося посунути зі світового ринку канадський Bombardier (чия серія машин під загальним маркуванням CRJє аналогічною E-jet’ам та 148-му за всіма основними параметрами). За шість років  Embraer поставив замовникам по всьому світу більше 600 лайнерів класу ERJ. Від одного тільки продажу прибуток компанії сягнув $22 млрд. 

У 2000 році російська корпорація ВАТ «Компания “Сухой”» заявила про розробку пасажирського ближньомагістрального реактивного літака. Проект отримав назву SukhoiSuperjet100. Літак планувався у двох конфігураціях, на 75 та 95 чоловік відповідно, з дальністю польоту 3500 км, цебто, ставав прямим конкурентом АН-148 та бразильським Embraer. У 2008 році «сотка» здійснила свій перший політ. Очікувана каталожна вартість «сотки» сягала $32 млн. доларів.

У 2008 році в українському уряді виникають розмови про те, що наша країна не зможе самостійно випускати Ан-148 (це при тому що в експлуатацію вже надійшли кілька машин зібраних повністю на заводі Антонова!). Невдовзі після цього разом із газовими домовленостями Україна передає Росії всю документацію по Ан-148, і літак починають збирати на заводах ВАСО (Воронежское авиастроительное общество). Найновіший український лайнер просто «злили» Росії, а завод «Авіант» перетворили на ВАСО.

4 лютого 2011 SukhoiSuperjet100 отримав сертифікат типу, що, по суті, означає початок серійного виробництва літака. А через місяць зібраний на заводі у Воронежі український АН-148 розбивається за вельми дивних обставин

Таким чином, найкращий літак в класі близькомагістральних машин, розроблений в Україні АН-148, перетворюється з лідера конкурентних перегонів на безуспішного аутсайдера. Авіалайнер, у послужному списку якого всього лише 12 випущених одиниць і одна втрачена машина, буде дуже важко «відбілити» і продати за кордоном.

Нагадаємо, генеральний директор ФДУП «Рособоронекспорт» Анатолій Ісайкін на прес-конференції у Москві заявив, що роботи з виробництва літака Ан-148, у тому числі військово-транспортної версії, продовжаться, незважаючи на катастрофу цього повітряного судна в Білгородській області.

читати ще