За його словами, проект «Повітряний експрес» – це перший великий інфраструктурний проект, що реалізовується на окупній основі. За всю історію незалежної України ще не реалізовувалось таких масштабних інфраструктурних об'єктів не за державні кошти.
19 червня Держінвестпроект отримав офіційне повідомлення від Експортно-імпортного банку Китаю про відкриття фінансування Національного проекту «Повітряний Експрес».
«Кінцевим завданням реалізації проекту є наступна передача його в концесію або приватизація. Створити прибутковий інфраструктурний об’єкт нам допоможе наш стратегічний консультант – компанія «Ernst&Young”, – розповів Каськів.
«Відкриття кредитної лінії дозволяє вже зараз розпочати активну стадію будівництва швидкісного залізничного пасажирського сполучення між Києвом та міжнародним аеропортом «Бориспіль», розповів керівник координаційної ради Нацпроекту «Повітряний Експрес» Кирило Бондар,.
Кредитною угодою також визначено генерального підрядника з китайської сторони – компанію СМСЕС Китайська державна компанія машинної індустрії та комплексних підрядів, вона є однією з найбільших інфраструктурних компаній у Китаї. Саме СМСЕС здійснюватиме закупівлі в рамках Національного проекту «Повітряний експрес»
Кредитні кошти мають виключно цільове призначення. Контроль за їх використанням буде здійснювати Держінвестпроект та Експортно-імпортний банк Китаю.
Загальна сума кредиту становить $372 млн. Кредит буде виділятись двома траншами. Перший транш, на $52 млн., буде використано на виконання проектних та підготовчих робіт. Другий $320 млн. – забезпечить безпосередньо будівництво інфраструктурних об’єктів.
Нагадаємо, реалізація проекту швидкісного залізничного сполучення між аеропортом "Бориспіль" та Києвом – "Повітряний експрес" почалася у грудні 2011 року.
За реалізацію проекту "Повітряний експрес" відповідає Національне агентство з питань інвестицій та національних проектів, яке очолює Владислав Каськів.
У липні 2012 року Верховна Рада звільнила від оподаткування операції, пов’язані з реалізацією проекту.
Читайте також Національні проекти України: здебільшого зловживання, прикриті порожніми обіцянками