«Вантажні судна, що доставлятимуть скраплений природній газ для українського LNG-терміналу мають право проходити Босфорську протоку безперешкодноТакий висновок надали представники провідної американської юридичної кампанії Бейкер Боттс (Baker Botts)». – повідомив голова Держінвестпроекту Владислав Каськів.
За його словами експерти дійшли висновку, що згідно з Конвенцією Монтре, яка регулює режим використання проток, торговельним судам надається вільне право на прохід у турецьких протоках.
«В тексті документу зазначено, що відповідно до Конвенції Монтре про режим проток від 1936 року, танкери з СПГ мають право на повну свободу і судноплавство в Турецьких протоках, та зобов’язані сплачувати лише збори, затверджені відповідно до Конвенції, а також проходити санітарний огляд до входу в Турецькі протоки. Обмеження на прохід протокою, відповідно до міжнародного законодавства, може застосовуватись лише для військових кораблів, або якщо Туреччина перебуватиме у стані війни», – пояснив Каськів.
За його словами, незважаючи на те, що турецькі нормативні акти накладають певні обмеження на прохід LNG-танкерів турецькими протоками, такі обмеження стосуються безпеки судноплавства та захисту навколишнього середовища, та не мають перешкоджати проходу LNG-танкерів за нормальних обставин.
Налагодження постачання СПГ Босфорською протокою необхідне для забезпечення сировиною терміналу СПГ, будівництво якого заплановано в Одеській області на узбережжі Чорного моря в рамках Національного проекту «LNG – Україна».
Як повідомлялось, інвестором проекту з будівництва LNG-терміналу в Україні може стати найбільший південнокорейський експортер скрапленого природного газу корпорація KoGas, а також іспанська компанія Enagas і американська Excelerate Energy
За словами Каськіва, інтерес до проекту виявили інвестфонди Lazard, Conlan & Associates і найбільший добувач газу в Іспанії Gas Natural Fenosa. У проекті зацікавлена також Group DF Дмитра Фірташа.
У вересні Каськів заявив, що учасників консорціуму з будівництва терміналу повинні бути визначені до листопада цього року.
Нагадаємо, 8 серпня Кабмін затвердив техніко-економічне обгрунтування (ТЕО) будівництва LNG-терміналу, здатного перевалювати 10 млрд кубометрів газу в рік. Згідно з ТЕО, частка держави в терміналі складе 25%, а 75% – частка приватних компаній. Орієнтовна вартість будівництва LNG-терміналу – 846 млн євро. Введення в експлуатацію заплановано на кінець 2015 року.