Іранські медіа поки що утримуються від прямих спекуляцій щодо причин катастрофи. В Ірані немає опозиційних медіа, а спектр коливається від активно-урядових до нейтрально-урядових.
Проте, деякі тенденції все ж помітні – це передусім уникання прямих відповідей, і прихована маніпуляція суспільною думкою з намаганням сконцентрувати увагу на можливі технічні причини трагедії; з’явилося також багато непрямих звинувачень в бік Боїнгу, мовляв, компанія безвідповідальна і не слідкує за безпекою, а це вже третій Боїнг який упав за останній рік. Окрім того, цікаво, що іранський канал розрахований на іноземну аудиторію, а також російський Інтерфакс чомусь опублікували ідентичну інформацію про те, що посольство України начебто заявило про технічні причини падіння – Україна таких заяв не робила.
1. Однією з перших про падіння «Боїнга» 8 січня заявила о 6:53 за Тегераном агенція Таснім у Twitter, проте вони не назвали причину падіння літака. Таснім – недержавна агенція новин контрольована Корпусом Вартових Революції (Пасдараном)
Читайте також: Вашингтон запідозрив Іран у збитті "Боїнга"
2. О 7:30 ранку за Тегераном (стаття була оновлена о 12:00), іранська державна служба новин Press TV, яка розрахована на іноземну аудиторію, теж зробила акцент на тому, що до падіння «Боїнга» з’явилося багато запитань, особливо щодо безпеки їхніх літаків після того, як за останній рік це вже третій «Боїнг», який зазнав катастрофи. Агенція теж опублікувала слова Касема Бініяза, чиновника з міністерства транспорту і муніципального розвитку, який заявив, що причиною літака стало загоряння двигуна. Press TV теж написали, що начебто українське посольство в Тегерані вже підтвердило “проблеми з двигуном”, але ні 8 січня вночі, ні пізніше українське посольство в Тегерані таких заяв не робило. На сайті посольства є лише інформація про те, що “Інформація щодо причин авіакатастрофи з'ясовується комісією. Будь-які заяви щодо причин аварії до рішення комісії не носять офіційного характеру.”
Press TV теж повторили слова Есламі, який стверджував, що причиною падіння ймовірно стали технічні неполадки.
4. ISNA, державне агентство новин, о 13:25 опублікувала вже згадану позицію Мухаммада Есламі і його співчуття загиблім, а також його слова про те, він не може назвати причину катастрофи, але “ми повинні докласти зусиль, щоб розслідувати цю жахливу трагедію відповідно до міжнародного права”. Цікаво що вже дещо інша його позиція, якщо порівняти це з тим, що опублікувало Press TV.
Цікаво, що та ж сама ІSNA, дещо раніше, о 12:20 за Тегераном опублікувала довгу статтю про попередні катастрофи Боїнга, а також зробила особливий акцент на катастрофах Боїнга за останній рік; а також присвятила увагу технічним проблемам Boeing 737-Max.
Читайте також: Авіакатастрофа в Ірані. Секретар РНБО заявив, що Україна шукатиме уламки зенітної ракети
5. Англійська версія агентства новин Фарс, 8 січня о 8:10 за Тегераном опублікувала статтю про падіння літака, де в кінці було зазначено, що “Боїнги 737» відомі тим, що часто зазнають технічних труднощів”.
Те ж саме агентство Фарс, вдень 9 січня опублікувало слова Хасана Резаеіфара, голови Іранської Організації Цивільної Авіації, який дав інтерв’ю щодо фотографій уламку, який схожий на уламок ракети, які з’явилися в інтернеті. З’явилась інформація, що це уламок російської ракети Тор. Іран відкинув цю версію і заявив, що фотографії несправжні і потрапили у Twitter з сумнівного джерела. Резаеіфар закликав учасників розслідування “не звертати уваги на політичні чинники і напружену ситуацію в регіоні, а зосередитися на технічних елеменатах розслідування”.
6. Kayhan, найконсервативніша газета і рупор Хомейні та його оточення, 8 січня о 21:15 вечора опублікувала слова Алі Альгассі Сехра, Тегеранського прокурора, який відмовився назвати причину катастрофи літака, але одразу заперечив, що в літак могла влучити ракета. Газета теж наводить слова Мохаммада Есламі, міністра транспорту і муніципального розвитку, який заявив, що “хоч і літак МАУ не належав до серії Boeing 737 Max, які нещодавно зазнали катастрофи, все ж у нас залишається багато питань до Боїнга, а також безпеки цих літаків через те, що сталось з літаком Тегеран-Київ”.
7. Табнак, інша проурядова газета взагалі 8 січня написала, що рейс виконувався моделлю Boeing 737 Max, але ні МАУ ні інші авіалінії не використовують цю модель після двох аварій минулого року.