Іран опублікував попередній звіт про причини аварії літака МАУ

9 Січня 2020, 09:34

Літак Boeing 737 "Міжнародних авіаліній України" (МАУ), який розбився в Ірані в ніч на 8 січня, зайнявся перед катастрофою і намагався повернутися в аеропорт, що випливає з попереднього звіту Організації цивільної авіації Ірану. Про це повідомляється на сайті відомства.

 

За словами голови організації Алі Абедзаде, на загоряння перед катастрофою вказують повідомлення очевидців, а траєкторія польоту говорить про те, що лайнер збирався повернутися в аеропорт вильоту.

 

У звіті також відзначається, що "після зіткнення з землею стався вибух".

 

Крім того, згідно зі звітом, екіпаж літака не повідомляв про які-небудь незвичайні обставини під час польоту.

 

Іранські слідчі підтверджують, що обидві так звані "чорні скриньки", які містять технічні дані літака і записи переговорів з його кабіни, були знайдені, проте вони були пошкоджені, і деякі частини їх пам'яті втрачені.

 

Також було зазначено, що з самого спочатку слідчі виключили лазерні або електромагнітні перешкоди, як причину аварії.

 

Нагадаємо, літак Boeing 737 МАУ розбився незабаром після вильоту з аеропорту Імама Хомейні в Тегерані 8 січня. Лайнер виконував рейс Тегеран-Київ (PS 752).

 

За попередньою інформацією, літак розбився в результаті аварії двигуна з технічних причин, версія теракту виключається. Про це повідомило посольство України в Ірані, однак згодом воно змінило допис, у якому виключались версії падіння унаслідок теракту або ракетної атаки. Нині зазначається, що інформація щодо причин авіакатастрофи з'ясовується комісією.

 

Своєю чергою, у МАУ заявили, що літак був справний, і не припускають помилку екіпажу, оскільки «це був один з найкращих наших літаків з прекрасним, надійним екіпажем».

 

Як повідомляється, унаслідок катастрофи загинули всі пасажири та екіпаж. За попередньою інформацією, мова йде про 167 пасажирів та 9 членів екіпажу. На борту перебували громадяни сімох країн: України (11 осіб, включно з дев’ятьма членами екіпажу), Ірану, Канади, Швеції, Афганістану, Німеччини та Великої Британії. Згодом МАУ оприлюднила імена загиблих членів екіпажу та список пасажирів.

 

Наразі відомо, що МАУ призупинила рейси до Тегерана на невизначений термін. Також в авіакомпанії зазначили, що останнє планове технічне обслуговування літак пройшов 6 січня 2020 року.

 

Також, уряд ухвалив рішення (набуде чинності з 9 січня) припинити роботу українських авіакомпаній у повітряному просторі Ірану. Рішення буде переглянуте після з'ясування причин трагедії.

 

Президент Володимир Зеленський доручив генпрокурору Руслану Рябошапці відкрити кримінальне провадження щодо катастрофи. Також буде проведено перевірку льотної придатності всього цивільного флоту. Так, Офіс генпрокурора розпочав досудове розслідування падіння літака. Мова йде про ч. 3 ст. 276 КК (порушення правил безпеки руху або експлуатації повітряного транспорту, що спричинило загибель людей).

 

Своєю чергою, МВС України сформувало мобільну групу фахівців Державної служби України з надзвичайних ситуацій та експертної служби МВС для допомоги у пошуковій операції.

 

Крім того, Україна подала необхідні клопотання, щоб брати участь у розслідуванні авіакатастрофи в Ірані.

 

Компанія Boeing заявила про готовність надати допомогу МАУ.