ІМІ: Українські ЗМІ пишуть переважно про чоловіків

4 Жовтня 2013, 13:54

«Попри те, що, за даними Держкомстату, жінок в Україні проживає більшість – 56%, а серед журналістів вони становлять 54%, за представленням у медіа вони значно поступаються чоловікам… Жінки здебільшого згадуються в несерйозних публікаціях, світській хроніці, плітках про сімейне життя відомих людей, описі суконь тощо», – йдеться в результатах.

82% всіх експертів є представниками чоловічої статі, і лише 18% припадає на жінок. При чому, жінки виступали експертами в питаннях медицини, культури і права, практично не коментують політику і економіку, за винятком коментарів від прес-секретарок.

На ілюстраціях до публікацій жінки також значно поступаються чоловікам – 24% проти 76%, при цьому, знову ж таки, їхні фото ілюструють зазвичай світську хроніку, рубрики «Сім'я» чи «Здоров'я», зазначає ІМІ.

«Найгірше дотримуються гендерного балансу журнали (100% героїв матеріалів у проаналізованих цього місяця журналах – чоловіки), найкращі показники були продемонстровані газетами (63% героїв – чоловіки). Однак, такі дані можна пояснити специфікою видань – газети досить часто друкують життєві історії, героями яких переважно виступають жінки. Практично єдиною темою, в якій жінки виступають основними героями, були матеріали на соціально-побутову тематику, винятком є публікації, присвячені Юлії Тимошенко, яка також була єдиною героїнею політичних матеріалів у вересні», – йдеться в результатах дослідження ІМІ.

Експерти ІМІ за місяць проаналізували близько тисячі матеріалів в інтернет-виданнях та 550 – у друкованих ЗМІ. Зокрема, моніторили п’ять друкованих видань (газети «Факти», «Комсомольская правда в Украине», «Сегодня» та журнали «Корреспондент» та «Український тиждень») та п’яти інтернeт-видань («Українська правда», «Обозреватель», УНІАН, «Ліга» і «Лівий берег»).